اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کنترل کرونا یک رزمایش بزرگ است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان مقابله با کرونا را یک رزمایش بزرگ ملی دانست و گفت: استکبار همواره با بیوتروریسم به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کرده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به کنترل ویروس کرونا به مانند یک رزمایش بزرگ نگاه کرد.

کنترل کرونا یک رزمایش بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی توشه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه پاسداران در همه شرایط در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: با شیوع کرونا در استان گیلان کادر درمانی استان دچار کمبود و فشار شده و سپاه پاسداران باهمه امکانات خود پای‌کار آمده و به کادر درمانی استان کمک کردند تا آسیب‌های مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در کنترل اتفاقات طبیعی گفت: هرچه در بحث پدافند غیرعامل بتوانیم در استان به‌خوبی عمل کنیم در مواقع مواجه‌شدن با بحران‌های طبیعی کمترین آسیب را خواهیم دید.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه سپاه پاسداران از روز اول شیوع کرونا در استان آماده کمک به مردم و کادر درمانی استان بوده است، تصریح کرد: در مواقع حساس و بحرانی سپاه اجازه ورود و کمک به حل بحران را از فرمانده کل سپاه داشته و آماده خدمت به مردم بوده و در طول این مدت از هیچ تلاشی برای کمک به کادر درمانی استان دریغ نکرده و نمونه بارز این کار احداث بیمارستان سیار در محوطه بیمارستان رازی بوده است.

توشه با اشاره به تعریف بحران در بحث کلاسیک، بیان کرد: هر جا که امنیت و سلامت مردم و ساختار یک مجموعه به علت بحران دچار مشکل و آسیب شود سپاه ورود کرده و‌ به مردم و آن مجموعه کمک می‌کند که در مورد شیوع کرونا هم شاهد این اتفاق بودیم.

وی با تأکید بر همکاری متمادی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در عرصه‌های مختلف افزود: سپاه و دانشگاه علوم پزشکی همواره باهم همکاری بسیار خوبی داشته و برای کنترل کرونا در استان جامعه هدف دومیلیون‌نفری را در نظر گرفته و باید بسیجیان استان به همراه کادر درمانی استان افراد را پایش کرده و در نقطه صفر آلودگی با ویروس مقابله کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه راهکارهای مختلفی برای پایش افراد در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: مردم باید با ثبت‌نام در سامانه سیب و از طریق پیامک و تلفنی می‌توانند مورد پایش قرارگرفته و هرروزه سلامت این افراد موردبررسی قرار می‌گیرد و آن دسته از افراد که در سامانه ثبت نکردند پزشکان شبکه بهداشت به درب منازل این افراد مراجعه می‌کنند.

توشه با اعلام ثبت‌نام بیش از یک‌میلیون نفر در سامانه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در استان گیلان بیان کرد: این ویروس می‌تواند دوباره برگشته و دوباره جامعه را درگیر کند لذا از مردم درخواست دارم از تجمعات جلوگیری کرده و در منازل خود مانده و در سامانه سیب ثبت‌نام کنند و خوشبختانه تاکنون یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سیب ثبت‌نام کردند.

وی مقابله با کرونا را یک رزمایش بزرگ ملی دانست و افزود: استکبار سال‌های متمادی در بحث بیوتروریسم مشکلات زیادی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای مقابله و کنترل این ویروس به مانند یک رزمایش بزرگ عمل کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های سپاه قدس برای کنترل شیوع در استان گیلان بیان کرد: غربالگری، گندزدایی، ایجاد مرکز نقاهتگاهی در مراکز مختلف استان، آمادگی برای اختصاص هزار تخت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تولید ۳۰۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی و تولید مواد ضدعفونی از مهم‌ترین اقدامات سپاه پاسداران در این مدت بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول