اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ظرفیت تخت بیمارستان‌های گیلان/ روند بیماری در گیلان افزایشی است

با توجه به گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان شیوع ویروس کرونا در گیلان افزایش بوده به همین دلیل استاندار گیلان از مردم خاص غیر از موارد بسیار ضروری به‌هیچ‌وجه در خیابان‌های گیلان تردد نکنند.

افزایش ظرفیت تخت بیمارستان‌های گیلان/ روند بیماری در گیلان افزایشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا افزایشی است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به ما داده و مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه نداشته و بسیاری از مردم در این چند روزبه ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخت در بیمارستان‌های استان گیلان گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که اگر امروز ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی را افزایش نمی‌دادیم با کمبود تخت مواجه بوده و نمی‌توانستیم بیماری را قبول کنیم‌.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گیلان از فردا با نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کند، تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مقرر اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی استان از فردا و با هماهنگی شهرداری‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند زیرا باید عبور و مرور را در گیلان به هر نحوی کاهش دهیم.

زارع یکی از مشکلات روزهای اخیر را تجمع مردم در داروخانه هلال‌احمر عنوان کرد و افزود: مقرر شد برای جلوگیری از تجمع مردم در داروخانه هلال‌احمر امشب داروها در اختیار این داروخانه و دیگر داروخانه‌های استان قرار داده می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده بانک‌ها، سازمان‌ها و ادارات از حداقل ظرفیت نیروی انسانی خود بیان کرد: با توجه به بین التعطیلین روز شنبه از تمامی ادارات، بانک‌ها و سازمان‌ها خواستیم تا با حداقل ظرفیت نیروی انسانی و به‌مانند کشیک نوروزی عمل کرده و غیبت کارکنان نیاز به مرخصی نداشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تصمیمات اتخاذشده برای جبران تعطیلی مدارس دانش آموزان افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با صداوسیما برنامه‌های آموزشی دروس پایه‌های تحصیلی باز بخش کند.

زارع با درخواست از مردم برای عدم ترددهای غیرضروری در معابر و خیابان‌های تمامی شهرستان‌های استان گیلان گفت متأسفانه علی‌رغم درخواست‌های متعدد مسؤولان وزارت بهداشت از مردم برای عدم تردد در خیابان‌ها ولی هنوز عده‌ای این بیماری جدی نگرفته و در خیابان‌ها تردد می‌کنند لذا خاضعانه و ملتمسانه از مردم می‌خواهم در این شرایط بسیار حساس و بحرانی غیر از موارد بسیار ضروری در خیابان‌های استان تردد نکنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول