اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

22 بهمنی برفی در گیلان+ عکس و فیلم

مردم گیلان علی‌رغم بارش شدید برف خود را به میدان شهدای ذهاب رساندند.

22 بهمنی برفی در گیلان+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مردم ولایتمدار شهرستان رشت با وجود بارش شدید برف، برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران خود را به میدان شهدای ذهاب رشت رساندند.

 

راهپیمایان از مسیرهای ۶ گانه و البته برفی و شرایط بسیار سخت و با وجود مسدود بودن مسیرها و خیابان‌های اصلی و بارش برف حدود یک متری در رشت از مناطق دور و نزدیک رشت خود را به میدان شهدای ذهاب رساندند و اجتماع عظیم و زیبا و منحصر به فردی در ۲۲ بهمن برفی رشت در میدان شهدای ذهاب آفریندند.

با وجود اینکه اغلب مسیرهای اصلی هنوز مسدود بود اما مردم رشت برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام و شهدای عزیز و اظهار ارادت خود به شهادت سردار دل‌ها و شهدای مقاوت و برای اینکه چشم دشمنان اسلام را کور کنند از جای جای رشت با پای پیاده برای حضور در اجتماع عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن به راه افتادند.

 

مردم در زیر بارش رحمت الهی و با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویر زیبای سردار دل‌ها اربعین شهادت سپهبد شهید حاح قاسم سلیمانی را گرامی داشتند و با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"  و نیز "مرگ بر انگلیس" عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی ایران نشان دادند.

دانشجویان گیلانی در حاشیه این مراسم بزرگ، صندلی داغی درخصوص انتخابات برگزار کردند و از مردم خواستند که درباره ویژگی نماینده اصلح صحبت کنند و نظرشان را درخصوص شفافیت مالی نمایندگان منتخب جویا شدند و با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌های خود از کاندیداهای گیلانی خواستند که به پویش شفافیت مالی بپیوندند.

 

 

اهل سنت تالش همراه با شیعیان ۲۲ بهمنی تماشایی آفریدند

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان تالش نیز با حضور با شکوه مردم شیعه و سنی در یک هوای برفی برگزار شد.

 

با وجود بارش برف سنگین در شب گذشته و یخبندان و سرمای شدید در تالش مردم شیعه و سنی تالش یک بار دیگر با حضور با شکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حمایت و همراهی خود با نظام و رهبری را فریاد  زدند.

 

از نکات قابل توجه این راهپیمایی حضور بسیاری از روستائیان و دامداران  بود که  سوار بر اسب و با لباس محلی تالش به این مراسم آمده بودند و زیبایی خاصی به این مراسم داد.

 

راهپیمایی مردم دیار سلطان در زیر بارش برف

به گزارش خبرنگار فارس از آستانه‌اشرفیه، مردم انقلابی این شهرستان که در ۹ دی سال ۵۷ شهر را برای چند ساعت در اختیار گرفته و مانع حضور مأموران گارد شاهنشاه به این شهر شدند هرساله در راهپیمایی ۲۲ بهمن از ساعات اولیه و در زیر بارش برف با حضور در خیابان مسیر کانون بسیج تا حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) را طی کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

تا زمانی که مردم ایران همچون ۲۲ بهمن سال ۵۷ در راهپیمایی شرکت و از خودخواهی‌ها فاصله گرفته و دست‌به‌دست هم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و پیشرفت کشور گام برمی‌دارند هیچ کشور و قدرتی نمی‌تواند این کشور را شکست دهد.

۲۲ بهمن امسال حال و هوای دیگر ای داشت زیرا دیگر سردار رشید اسلام در کنار مردم نبوده و این روز چهلم این شهید بزرگوار است، لذا مردم ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام و رهبری تجدید پیمان کرده و به جهانیان نشان دادند که این کشور صدها سردار سلیمانی دارد.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه در این مراسم با بیان اینکه دهه فجر تجلی خورشید تابناک انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: در زمان طاغوت همه امکانات کشور در دست استکبار و آمریکا بود ولی امام راحل (ره) با پیروزی انقلاب باعث برپایی حکومت اسلامی در کشور شد.

یونس محمودی با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث یک تغییر اساسی در نظام جهان شده و تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان با تبعیت از امام راحل راه مبارزه با استکبار را یاد گرفته و آن را اجرایی کردند.

وی با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۴۱ سال افزود: رمز این ماندگاری همدلی، وحدت و هم‌افزایی مردم و مسؤولان بود زیرا در انقلاب اسلامی مردم در رأس امور بوده و خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری یک تحول عظیم در جهان اسلام شده است، تصریح کرد: سپهبد سردار شهید سلیمانی با شهادت خود موجب تقویت جبهه مقاومت و‌ منزوی شدن آمریکا در منطقه شد زیرا آمریکا با شهادت این شهید بزرگوار باعث ایجاد وحدت میان ملت‌های مسلمان شد.

محمودی نقش مقام معظم رهبری در شکست برنامه‌های استکبار در منطقه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: استکبار با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران سعی در ایجاد ناامیدی در جامعه داشت ولی مردم با حضور خود در راهنمایی ۲۲ من در زیر بارش برف به جهانیان نشان داده هم چون کوه استوار هستند.

وی با تأکید بر بی‌تأثیر بودن تحریم‌های آمریکا در عدم خصوص اجرایی شدن برنامه‌های عمرانی در کشور افزود: علیرغم اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد ولی مسؤولان با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری توانستند در دهه فجر امسال برنامه‌های عمرانی زیادی را در کشور و استان گیلان به بهره‌برداری رساندند.

 

مردم شهرستان مرزی آستارا نیز به میدان آمدند

به گزارش خبرنگار فارس از آستارا، راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در یک روز برفی و یخ‌بندان از مقابل سپاه ناحیه به سمت مصلی این شهرستان برگزار و مرزداران غرب استان گیلان با سر دادن شعارهای ضداستکباری انزجار خود را از آمریکا و ایادی وابسته به کفر اعلام کردند.

حسن رستم‌زاد فرماندار شهرستان آستارا در جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله ۲۲ بهمن در محل مصلی نماز این شهرستان اظهار کرد: مردم ولایی و مرزدار غرب استان گیلان با وجود مسدود بودن شریان‌های روستایی و کوچه‌ای به دعوت مقام معظم رهبری لیبک گفته و در صحنه حضور پیدا کرده‌اند.

قرائت قطع‌نامه توسط رئیس مجمع بسیج شهرستان آستارا و به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از دیگر بخش‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان بود که در یک روز سرد توام با یخ‌بندان برگزار شد تا دنیا بداند که مردم ایران در تمام صحنه‌ها پای نظام و رهبری هستند.

 


انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول