اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هدف از نهضت میرزا حفظ استقلال کشور بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به نشانه‌های انقلاب اسلامی در نهضت میرزاکوچک خان جنگلی گفت: هدف اصلی از انقلاب اسلامی استقلال و عزت کشور و حفاظت از تمامیت ارضی بوده است.

هدف از نهضت میرزا حفظ استقلال کشور بود

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری امروز در نشست خبری با بیان اینکه مردم ایران هیچ‌گاه در برابر زور و استکبار سکوت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات مردم ایران، عدم ظلم‌پذیری و ایستادگی در برابر ستم است و در طول تاریخ و در بزنگاه‌های حساس مردم در برابر ستم حاکمین زمان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به نشانه‌های انقلاب اسلامی در نهضت میرزاکوچک خان جنگلی گفت: هدف اصلی از انقلاب اسلامی استقلال و عزت کشور و حفاظت از تمامیت ارضی بوده که تمامی این نشانه‌ها را می‌توان در نهضت میرزا کوچک خان جنگلی مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی میرزا کوچک خان جنگلی بیان کرد: استقلال‌طلبی، حفظ عزت ملت، دفاع از حق مظلوم، مقابله با استبداد درونی و استعمار بیرونی ازجمله ویژگی‌های شخصیتی میرزا کوچک است.

تسخیری با اذعان به اینکه در انقلاب‌ها باید به حفظ استقلال کشور توجه شود، تصریح کرد: اگر انقلابی، هدفش حفظ استقلال و مبارزه با ستمکاران نباشد قطعاً موفق نمی‌شود ولی امام راحل (ره) با شعار استقلال‌طلبی درواقع شعار میرزا کوچک خان جنگلی را در کل کشور نهادینه کرد.

وی یکی آیتم‌های اثرگذار در نهضت آزادی‌خواهی در طراز ملی را مذاکره سیاسی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: در همان زمان انگلیسی‌ها در تلاش بودند تا با میرزا کوچک خان مذاکره کنند ولی نه برای اینکه میرزا نه قبول داشته باشند بلکه برای این بود تا به هدف خود برسند به همین دلیل میرزا هرگز بر سر آرمان‌های خود باکسی مذاکره نکرد.

دبیر ستاد کنگره میرزا کوچک خان جنگلی با تأکید بر عدم مذاکره با استکبار بر سر عزت ملت ایران افزود: مذاکره در هیچ جای دنیا و در هر مکانی بلامانع است ولی اگر این مذاکره باعث از بین رفتن عزت و استقلال یک ملت شود باید از این اتفاق جلوگیری کرد.

تسخیری با اشاره به اهداف برگزاری کنگره میرزا کوچک خان جنگلی بیان کرد: میرزا یک روحانی مبارز است و به همین دلیل سعی داریم شخصیت واقعی این مبارز را برای مردم و جوانان بازگو کنیم زیرا مردم باید قهرمان‌های واقعی خود را بشناسند.

انتهای پیام/84008/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول