اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| انتقال آب شرب به ال مراد محله تالش/ جبران خسارت سیل در حویق

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تالش از تمهید مقدمات برای حل مشکلات آب شرب شهری خبر داد و گفت: مشکل آب شرب ال مراد محله تالش تا ماه‌های آینده مرتفع می‌شود.

فارس من| انتقال آب شرب به ال مراد محله تالش/ جبران خسارت سیل در حویق

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«مشکلات شهر حویق را رفع کنید» یکی از عناوین ثبت شده توسط مردم گیلان در سامانه مردمی فارس من برای پیگیری توسط خبرنگاران این رسانه در گیلان بود که در آن مخاطب مطرح کرد:  «شهر حویق پر از مشکل است اما مهم‌ترین مشکل بخش، آب شرب روستایی و شهری خصوصاً در روستای ال مراد محله، عدم استقرار ادارات، کمبود ماشین‌آلات شهرداری برای مواقع بحرانی عدم تخصیص اعتبار برای پل تخریب‌شده در اثر سیل اخیر، دیواره سازی و عدم پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری است. لطفاً مشکلات این شهر رو هم پیگیری کنید.»

رفع محرومیت بخش حویق نیازمند توجه ویژه مسؤولان استانی

بخشدار حویق دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با تأکید بر اقدامات زیر بنایی در بخش راه‌سازی و اشتغال برای کاهش محرومیت این بخش اظهار کرد: ضعف آب شرب روستایی و شهری، عدم استقرار ادارات و نبود تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است.

کاظم رزمی با اشاره به اینکه در حوزه آب روستایی و شهری اقداماتی در دست انجام است، افزود: انتقال آب به ال مراد محله در دستور کار است و طبق توافقات صورت گرفته حفاری و لوله‌گذاری مسیر انتقال آب بر عهده شهرداری حویق و تأمین اتصالات ولوله‌ها را اداره آب و فاضلاب شهری متقبل شده است.

وی با بیان اینکه دو سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌ها و تأسیسات آب و برق بخش حویق وارد کرد، تصریح کرد: نبود امکانات و تجهیزات لازم، خدمات‌رسانی شهرداری‌ها به مردم در شرایط بحرانی را سخت کرده است اما با تلاش همکاران اقدامات خوبی برای رفع مشکلات مردم ضرورت گرفته است.

بخشدار حویق با بیان اینکه مبلغی از محل فروش تجهیزات و لوازم اسقاطی جهت خرید امکانات و تجهیزات تهیه‌شده است، گفت: تأمین منابع مالی برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات نگاه ویژه مسؤولان استانی به بخش محروم حویق را می‌طلبد.

رزمی با اشاره به فعال شدن اداره ورزش و جوانان در بخش حویق بیان کرد: استقرار برخی ادارات همچون اداره برق و کمیته امداد منوط به تهیه زمین است که در حال رایزنی با خیرین و اهالی برای اختصاص مکانی مناسب جهت استقرار و تجهیز این ادارات هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان تمامی ادارات با حضور در شهرداری حویق خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهند، افزود: جهت ارائه خدماتی کامل و آسان‌تر و نیز به جهت رفاه حال شهروندان و خروج این بخش از محرومیت و تسریع در روند امور نیازمند استقرار ادارات مربوطه در بخش حویق هستیم.

نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت وارده سیل به حویق

شهردار حویق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با بیان اینکه سیلاب در سال گذشته موجب تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اظهار کرد: در حوزه پل‌های ارتباطی، آسفالت و دیواره‌های حفاظتی در بخش حویق سیل خساراتی را به بار آورده که برای جبران این خسارت‌ها نیازمند 700 میلیون اعتبار هستیم.

نقی نظیری با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای جبران خسارت وارهد به این شهر در پی سیل اخیر گفت: پل بعثت که پل ارتباطی بین دو روستای بهشتی محله و صولی محله است، براثر وقوع سیلاب در سال گذشته تخریب‌شد.
وی با اشاره به اینکه پل بعثت مسیر اتصال دو طرح گردشگری مهم نیز است، افزود: نیازمند تخصیص اعتبار کافی برای ساخت این پل هستیم.

شهردار حویق با بیان اینکه شهر حویق در معرض خطر ورود سیلاب به داخل شهر است، گفت: برای جلوگیری از ورود سیلاب‌های احتمالی در آینده نیازمند دیواره سازی رودخانه‌های داخل شهر حویق هستیم.

نظیری با اشاره به عدم پرداخت حقوق و معوقات کارکنان و کارگران بیان کرد: متأسفانه عدم تخصیص اعتبارات به شهرداری مشکلات بسیاری به وجود آورده و موجب عدم اجرایی شدن برنامه‌های این شهرداری شده است.

آب شرب به ال مراد محله منتقل می‌شود

مدیر آب و فاضلاب شهری تالش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اینکه انتقال آب به منطقه ال مراد محله در دستور کار این اداره است، اظهار کرد: طبق توافقات، تهیه لوله و اتصالات بر عهده این اداره و حفاری و لوله‌گذاری مسیر انتقال آب بر عهده شهرداری حویق است.

محمدتقی اصلح نژاد با اشاره به موافقت اولیه هیأت مدیره شرکت آبفای گیلان با تأمین لوله و اتصالات و تجهیزات موردنیاز جهت انجام این پروژه افزود: تأمین لوله به متراژ هزار و 200 تا هزار و 700 متر با طی روند اداری در ماهای آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضعف آب شرب در رک محله حویق، تصریح کرد: در یک ماه از سال و در اوج زمان مصرف آب برای چندین خانوار در این روستا به علت هم‌تراز بودن کد ارتفاعی مخزن هزار مترمکعبی شهر حویق مشکل ضعف آب شرب وجود دارد که با همکاری اهالی و تهیه مخزن این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام /84007/الف/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول