اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان:

دریچه‌های سد سفیدرود در صورت بروز سیلاب باز می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه با درخواست از مردم برای عدم اسکان در حاشیه رودخانه‌ها گفت: در صورت بروز سیلاب در استان گیلان دریچه‌های سد سفیدرود باز می‌شود.

دریچه‌های سد سفیدرود در صورت بروز سیلاب باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره رفع مشکل کم‌آبی در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در کشور و تکمیل ظرفیت آب‌گیری در سد سفیدرود و ذخیره‌سازی مناسب، در فصل زراعی امسال شاهد هیچ‌گونه مشکل آب نخواهیم بود.

وی با بیان مدیریت منابع آب از عوامل موفقیت در رفع مشکل کم‌آبی در استان بوده است گفت: در سال گذشته به دلیل کاهش نذورات آسمانی، در فصل زراعی با کمبود آب مواجه بوده‌ایم که با مدیریت صحیح توزیع آب و همکاری کشاورزان خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی در استان پیش نیامده و کشاورزان محصولات خود را برداشت کردند.

استاندار گیلان با اشاره به میزان ظرفیت آب‌گیری در ید سفیدرود گفت: ظرفیت مخزن سد سفیدرود یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بوده و آبی هم‌اکنون در سد سفیدرود وجود دارد به لحاظ ارتفاع در وضعیت مازاد و حدود یک میلیارد و یک‌صد مترمکعب است.

سالاری با بیان اینکه در صورت بروز سیلاب در استان گیلان دریچه‌های سد سفیدرود باز می‌شود تصریح کرد: در بازدیدی که به همراه مدیران آب منطقه‌ای استان از سد سفیدرود داشتیم در صورت بروز سیلاب در این استان دریچه‌های این سد باز و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با درخواست از مردم برای عدم اسکان در حاشیه رودخانه‌ها افزود: با توجه به ظرفیت و حجم بالای آب در سد سفیدرود از مردم و مسافران می‌خواهم از اسکان و چادر زدن در حاشیه رودخانه خودداری کنند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

انتهای پیام / 3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول