اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

در جلسه شورای امور ایثارگران گیلان مطرح شد

ضرورت نظارت مسؤولین امور ایثارگران دستگاه‌ها بر حسن اجرای قوانین/ ارائه خدمات باانگیزه و سعی صدر به ایثارگران ضروری است

در آخرین جلسه امسال شورای ایثارگران گیلان مسؤولین بر ضرورت نظارت مسئولان امور ایثارگران در دستگاه‌ها بر حسن اجرای قوانین، ارائه خدمات باانگیزه و سعی صدر و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات باکیفیت به ایثارگران تأکید شد.

ضرورت نظارت مسؤولین امور ایثارگران دستگاه‌ها بر حسن اجرای قوانین/ ارائه خدمات باانگیزه و سعی صدر به ایثارگران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آخرین جلسه شورای هماهنگی ایثارگران استان گیلان در سال ۹۷ صبح امروز با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در این جلسه با اشاره به ماده ۱۴ قانون تسهیلات ایثارگران و جانبازان اظهار کرد: این قانون در خصوص جایگاه مسؤولین ایثارگران اشاره دارد و به فعالیت مستقیم این مسؤول زیر نظر بالاترین مقام اجرایی تأکید کرده است.

غلامرضا یاوند عباسی با اشاره به اینکه ماده ۱۴ قانون تسهیلات ایثارگران و جانبازان نیازمند اصلاح است افزود: طرح اصلاح ماده ۱۴ تسهیلات ایثارگران به‌منظور افزایش اعتبار و تعریف پست سازمانی به مجلس در حال تدوین است.

وی نظارت بر حسن اجرای قوانین حوزه ایثارگران از سوی مسؤولین این حوزه در دستگاه‌ها را از وظایف آن‌ها برشمرد و گفت: باید مسؤولین امور ایثارگران بر حسن اجرای قانون نظارت کافی داشته باشند و در مناسبت‌های متفاوت از ایثارگران و جانبازان تقدیر کنند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تأکید بر سر کشی از ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها تصریح کرد: اگر ایثارگران از سوی مسئولان هر دستگاه مورد سرکشی و تفقد قرار گیرند یقیناً موجب دل‌خوشی و رضایت خداوند و شهدا قرار خواهند گرفت.

یاوند عباسی بر ضرورت تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: باید سازوکاری در سطح ادارات و سازمان‌ها ایجاد شود تا ایثارگران و جانبازان با مشاهده تابلوی ایثارگران در سطح ادارات در چارچوب قانون خیالشان جمع باشد چون ایثارگران و جانبازان سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای هستند.

وی همچنین توجه به ظرفیت‌های آحاد جامعه از سوی مسؤولین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی را از دیگر وظایف آن‌ها برشمرد و تصریح یک کرد: مسئولان امور ایثارگران در دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید از هنرمندان، نویسندگان و هر شخصی که در امور ایثارگران ایفای نقش می‌کند حمایت کنند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تأکید بر اینکه در هر کاری باید روحیه فرهنگی داشت گفت، همان‌گونه که رزمندگان دفاع مقدس در هشت سال دوران دفاع مقدس جان‌فشانی کردند و ما قدردان آن‌ها را دانستیم باید مردمی که مقاومت می‌کند و در همه عرصه‌ها ازجمله در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی حضور دارند قدردانشان باشیم.

یاوند عباسی با اشاره به مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی بیان کرد: مسؤولین امور ایثارگران در ادارات به مناسب‌سازی اماکن و معابر همچون یک موضوع حق ناس بنگرند.

فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های اسلامی از متن جامعه هستند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فقدان پست سازمانی ایثارگران در ادارات اظهار کرد: ادارات کل موظف هستند تا یک نیروی توانمند را در حوزه ایثارگران ولو بدون پست سازمانی تعریف‌شده در امور ایثارگران بگمارند.

سید محمد احمدی با تأکید بر این‌که مسؤول امور ایثارگران در سطح ادارات باید انگیزه لازم را در این حوزه داشته باشد افزود: باید با ظرفیت‌هایی که در اختیار وجود دارد و با سازگاری‌هایی که قانون برای ما تعریف کرد تلاش کرد تا ایثارگران بیشترین خدمات را از ما دریافت کند.

وی بر ضرورت تدبیر، هم‌اندیشی، سعی صبر و استقامت در پرداختن به امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: روحیه استکبارستیزی و مقاومتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در بین رزمندگان وجود داشت ناشی از وجود انگیزه و مقاومت رزمندگان ما بوده و در پرداختن به امور ایثارگران نیز باید این روحیه دیده شود.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید برای پیگیری و اجرای قوانین حوزه ایثارگران وقت صرف کرد گفت: نباید وجود شخصی که امور ایثارگران یک سازمان یا اداره به وی واگذارشده با عدم تحرک و عدم پویایی امورات به‌گونه‌ای رقم بخورند که خود شخص مانعی ارائه خدمات به ایثارگران باشد.

احمدی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های اسلامی از متن جامعه هستند خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی و ایثار مستلزم صرف وقت است و باید با اعتقاد در این مسیر گام برداشت و در حل مشکلات اقتصادی امروز جامعه نیز باید با اعتقاد و با به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول