اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگیری سه شکارچی با کشف و ضبط سلاح در سرچهان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان از کشف وضبط یک قبضه اسلحه دولول مجاز و ۹عدد کبک شکارشده به همراه ۲۱عدد فشنگ وقطار فشنگ ازمتخلفین شکار وصید در این شهرستان خبر داد.

دستگیری سه شکارچی با کشف و ضبط سلاح در سرچهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سرچهان، محمد رضا میرسلیمانی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: ۳نفر شکارچی توسط یگان حفاظت محیط زیست سرچهان دستگیر شدند و موضوع شکار و تخلفات انجام شده صورتجلسه و به منظور  سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد. 

میر سلیمانی با بیان اینکه یکی از راه‌های طبیعی موثر در مبارزه با آفات گیاهان از جمله آفات خطرناک مزارع غلات مثل سن گندم، کبک‌ها هستند. گفت: شکار کبک ها به چرخه زیستی حیات وحش آسیب می رساند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان اضافه کرد: شکار بی‌رویه پرندگانی مانند کبک منجر به کاهش شدید جمعیت دشمنان طبیعی این آفت خطرناک گندم و جو می شود ، اگر جمعیت قابل توجهی از کبک در زیستگاه طبیعی‌شان وجود داشته باشد، آفات غلات به تعادل خواهد رسید. و این امر موجب می‌شود همه ساله از آلودگی مزارع، خسارات جبران‌ ناپذیر و مصرف سموم شیمیایی در مزارع کاهش یابد. 

وی خواستار برخورد قاطع با سودجویان وشکارچیان شد و افزود: لانه سازی وخواب زمستانه سن یا کیسله در بوته های گون است وکبک ها معمولا دربوته های گون لانه سازی وتخم گذاری می کنند و با این گونه های مخرب مقابله می کنند. 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول