اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید کلاهدوز قوچان از مهرماه آموزش حضوری می‌بینند

مدیر اداره آموزش‌وپرورش قوچان گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید کلاهدوز قوچان دارای ۳۹۰ دانشجو بوده و طی برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده در سطح شهرستان و استان، از ابتدای مهرماه پذیرش و آموزش‌ها در این مرکز حضوری خواهد بود.

فارس من| دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید کلاهدوز قوچان از مهرماه آموزش حضوری می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان فارس من درخواستی تحت عنوان «لزوم توجه به وضعیت آموزش دانشگاه فرهنگیان قوچان» در این سامانه به ثبت رسانده و خواستار رفع بلاتکلیفی و توجه به دانشجویان این واحد آموزشی بودند.

در این درخواست آمده بود: دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید کلاهدوز قوچان ۳ سال است که از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌گیرد و امروزه با داشتن ۴۰۰ دانشجو هنوز موفق به تأمین فضای مناسب جهت برگزاری کلاس، خوابگاه و دیگر تأسیسات موردنیاز نشده است لذا بعد از گذشت سه سال هنوز کلاس‌ها به‌صورت مجازی بوده و دانشجویان در بلاتکلیفی به سر می‌برند به‌طوری‌که برخی از دانشجویان در آستانه فارغ‌التحصیلی حتی یک ساعت کلاس حضوری نگذرانده‌اند و هیچ‌یک از مسئولان استانی و شهرستان قوچان هم پیگیر موضوع نبوده و پاسخ قانع‌کننده به دانشجویان نمی‌دهند.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش قوچان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر رفع این مشکل و رسیدگی به خواسته دانشجویان، اظهار کرد: یک استنباط در میان عموم وجود دارد که متولی دانشگاه فرهنگیان آموزش‌وپرورش بوده درصورتی‌که این دانشگاه هیچ ارتباطی به آموزش‌وپرورش ندارد و یک نهاد و سازمان مستقل است.

علی اسماعیلی بابیان این مطلب که شهرداری و شورای شهر قوچان تعهدی مبنی بر در اختیار قرار دادن ۴۵۰ متر بنای تجاری برای زمین دانشگاه فرهنگیان داده اما خلف وعده کردند و تحویلی صورت نگرفته بود، تصریح کرد: طی برگزاری جلسات مختلف آن‌ها را پای‌کار آورده تا مشکلات ساختمان دانشگاه فرهنگیان مرتفع شود.

وی با اشاره به بازسازی حاشیه دیوار دانشگاه، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی، اصلاح فضای سبز محوطه داخلی و ایجاد هشت چشمه سرویس بهداشتی و حمام، بیان کرد: در حال حاضر تنها سرامیک کف دانشگاه باقی‌مانده که اگر انجام شود دیگر مشکلی برای حضور دانشجویان وجود ندارد.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش قوچان با یادآوری اینکه تاکنون چند نوبت معاونان و مدیران کل دانشگاه فرهنگیان کشور از این واحد دانشگاهی بازدید داشته‌اند، گفت: مسئله خواسته دانشجویان تنها یک دسیسه بوده که توسط برخی افراد در شهرستان‌های مختلف مطرح می‌شود تا بتوانند دانشجویان را اقناع و جوی ایجاد کنند که دانشجویان از قوچان رفته و در آن شهر مستقر شوند زیرا این دانشگاه برای هر نماینده مجلس یک امتیاز محسوب می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: اگر در سوابق دانشگاه فرهنگیان قوچان نگاه شود درگذشته این مرکز یک واحد اقماری از مرکز شهید هاشمی نژاد مشهد بود که با پیگیری‌های انجام‌شده در دفترچه انتخاب رشته سال ۹۹ سهمیه جداگانه‌ای به نام قوچان درج شد و سازمان سنجش این سهمیه مستقل را به شهرستان اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۰ دانشجو در این پردیس مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: طی پیگیری‌های انجام‌شده و برگزاری جلسات شهرستانی و استانی از ابتدای مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو در این مرکز به‌صورت حضوری بوده و هر موضوع غیر از این جوسازی است.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول