اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در فارس/ ضرورت تعقل و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تعقل و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی ضروری است.

آغاز برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در فارس/ ضرورت تعقل و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا قانعی در حاشیه آیین گشایش «نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی» در شیراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خـواص، انقلابیـون، علاقه‌مندان و فعالان را به تعمق در هویت و ماهیـت انقـلاب دعـوت کردنـد اظهار داشت: به عقیده ما در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است در خصوص ماهیت انقلاب اسلامی تأمل و تعمق بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: راه‌اندازی و افتتاح نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی باهدف تعمق و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای این انقلاب بوده؛ زیرا لازم است درباره انقلاب تفکر و تعمق نماییم و نسبت به انقلاب اسلامی تعهد بیشتری داشته باشـیم و آگاهانه به این پدیده بی‌نظیر در عصر حاضر توجه کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان داشت: باید یک تـلاش همه‌جانبه و جهـادی جهت شناسایی انقلاب شروع نماییم و این تلاش، یک جهاد نظری است.

قانعی خاطرنشان کرد: با مراجعـه بـه ماهیت انقلاب اسلامی درمی‌یابیم که این انقلاب تحت‌تأثیر شـرایط منطقه‌ای، عصـری و قومی به وجود نیامده و هرچند که اینها در شکل‌گیری چگونگی انقـلاب اثرگذار بوده‌اند، اما ماهیت انقلاب، ماهیتی فراقومی و فرامنطقه‌ای است و برای شناساییِ ماهیت این پدیده عظیم، لازم است به ریشه‌های این اتفاق بزرگ توجه شود.

قانعی همچنین اظهار داشت: ما در نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی سه بخش عمده داریم که بخش اول توجه به ریشه انقلاب اسلامی و خاستگاه تمدنی آن، بخش دوم به معرفی برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و بخش سوم به آینده‌پژوهی مسائل اساسی انقلاب و توجه به اقدامات ایجابی دستگاه‌های فرهنگی ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی می‌پردازد و در این نمایشگاه برای آشنایی بیشتر مخاطبان از راویان آموزش‌دیده استفاده می‌کنیم که بخش‌های مختلف نمایشگاه را برای علاقه‌مندان روایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان تأکید کرد: این نمایشگاه در چهارراه ایثار، ساختمان شماره دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا شده و در حال حاضر بازدید از نمایشگاه که تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت تنها به‌صورت گروهی (گروه‌های حداقل ۱۰ نفره) و با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت هماهنگی بازدید از نمایشگاه با شماره 09333578490  تماس بگیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول