اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

6 نقطه در شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی پیشنهاد شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر6 نقطه در شهر شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی پیشنهاد شده و موضوع در حال بررسی است.

6 نقطه در شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی پیشنهاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل محبی‌پور امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی اسلامی نباشد آزاد است و بر این اساس شهریور 81 آئین نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تعیین قانونی محل تجمعات مردمی به گفتمان سازی و مطالبه گری بهتر در جامعه منجر می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم این موضوع در جلسات مختلف به بحث گذاشته و شد و اراده جدی از اردیبهشت امسال در استانداری فارس برای تحقق این مساله وجود داشت و اکنون این موضوع در شورای تامین شهرستان شیراز که متولی صدور مجوز است در حال بررسی است که این مهم با مشورت با متولیان امنیت و گروه های سیاسی دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهار داشت: در حال حاضر 6 نقطه در شهر شیراز برای محل تجمعات قانونی پیشنهاد شده که موضوع در حال بررسی است که امیدداریم ظرف 2 هفته آینده محلی مشخص برای تجمعات قانونی در نظر گرفته شود.

وی افزود: مزایای این طرح زیاد است ازجمله اینکه تکلیف تجمعات قانونی مشخص خواهد شد و فعالین عرصه های مختلف  می توانند با ارتباط با دولت فضای گفتمانی و مطالبه گری خود را در سطح شهر شیراز به پیش ببرند.

محبی پور در پایان گفت: در حال حاضر و در گام اول تعیین مکان تجمعات قانونی در شیراز مشخص و در ادامه در صورت نیاز شورای تامین شهرستان‌های دیگر استان فارس این اختیار به شهرستان‌ها نیز داده خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول