اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس برگزار شد

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان فارس گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی ( مسابقه کتابخوانی) در استان فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰برگزار شد.

پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان فارس سه‌شنبه ۱۹ مهر در خصوص برگزاری جشنواره دانایی و توانایی گفت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه برشمرد.

علیرضا شادباش خاطرنشان کرد: مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی نقشی والا و حساس دارد و در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر منجر می‌شود.

شادباش گفت: مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه بوده و توجه بیش از پیش به این مقوله از ضروریات است.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی ( مسابقه کتابخوانی) در استان فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰برگزار شد.

او اضافه کرد: این جشنواره در ۴ مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برای تمام دوره‌های تحصیلی و در ۵ سطح پایه‌های اول و دوم، سوم و چهارم، پنجم و ششم، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این جشنواره در دوره اول و دوم ابتدایی تا سطح استان و در دوره‌های اول و دوم متوسطه تا سطح کشور برگزار می‌شود.

شادباش عنوان کرد: آزمون دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی در فروردین ۱۴۰۱، مرحله منطقه‌ای در تیرماه ۱۴۰۱ و مرحله استانی در روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و در بستر eform. Farsedu.irبرگزار و ۱۵ نفر از دانش آموزان منتخب متوسطه اول و دوم به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: مرحله آموزشگاهی تا استانی به شکل قصه گویی، خلاصه نویسی و نقاشی برگزار شد. 

او اضافه کرد: در مرحله استانی پایه اول و دوم ابتدایی از کتاب پدر بزرگ آخر آسمان کجاست؟، سوم و چهارم ابتدایی یکی از سه کتاب آسوده اش نگذارید ( شهید مصطفی چمران)- صدای نفس‌های دشمن ( شهید ابراهیم همت ) – دامی برای صیاد ( شهید رییس دلواری)، پایه پنجم و ششم از کتاب پسرک کوهنورد، متوسطه اول از کتاب این وبلاگ واگذار می‌شود و متوسطه دوم از کتاب مسابقه دات کام آزمون به صورت ۴ تستی و تشریحی برگزار شده است. 

شادباش اظهار کرد: تعداد ۱۱۲ هزار و ۳۸۶ دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، ۳۷ هزار و ۴۶۲ نفر در مرحله منطقه‌ای و ۸ هزار و ۲۳۲ دانش آموز در مرحله استانی شرکت کردند.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و دانش آموزان منتخب استانی و راه یافته به دبیرخانه کشوری باید علاوه بر سه کتاب مراحل قبل، سه کتاب دیگر به صورت آزاد انتخاب و به ارائه آن بپردازند.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول