اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| احداث 11 سایت برای پوشش اینترنت 15 روستای شهرستان شیراز

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: ۱۱ سایت احداث شده که تجهیزات آن نصب و با برقراری اینترنت 4G ، مشکل اینترنت در 15 روستای اطراف شیراز برطرف می‌شود.

فارس من| احداث 11 سایت برای پوشش اینترنت 15 روستای شهرستان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این روزها، همه افراد و اقشار با اینترنت سر و کار دارند و زندگی و کسب و کار آنها به نوعی با این زیرساخت فناوری، گره خورده است.

عدم پوشش شبکه و اختلال در سرعت اینترنت، مشکلات متعددی را برای کسب و کار مردم ایجاد می‌کند.

بنابراین کیفیت و سرعت مناسب اینترنت، به عنوان یک حق عمومی تلقی می‌شود و خدمات این حوزه باید توان جلب رضایت کاربران را داشته باشد.

بار دیگر یکی از مطالبات فارس من مرتبط با وضعیت اینترنت است که با عنوان "مشکل سرعت اینترنت روستاهای فارس رفع شود" در این پلتفرم ثبت شده است.

در این مطالبه آمده: "در وضعیتی که اغلب کارهای مردم آنلاین بوده و به اینترنت وابسته است، سرعت اینترنت در روستاهای شیراز بسیار ضعیف می‌باشد که این مشکل در کسب و کار ساکنان روستاها اخلال ایجاد کرده است. لطفاً اقدامی در جهت رفع مشکل کُندی سرعت اینترنت شیراز شود."

در این راستا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: عدم پوشش اینترنت در بخش از روستاهای شیراز و تعداد دیگری از روستاهای استان فارس، در قالب پایش میدانی و سامانه‌ای شناسایی شده و رسیدگی به آن در دست اجرا قرار دارد.
 
حمید سلیمان پور ادامه داد: طبق قول وزیر ارتباطات، تا پایان امسال روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

استقرار 11 سایت در روستاهای فارس

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای شیراز فقط صوت وجود دارد و اتصال نت برقرار نیست، گفت: ۱۱ سایت برای ۱۵ روستا شده مستقر شده که تجهیزات آن نصب و با برقراری اینترنت 4G ، مشکل این روستاها برطرف می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اظهار داشت: همچنین یک پلن ۲۵ تایی در دست اجرا داریم که حدود ۴۰ روستا را پوشش می‌دهد.

 

اجرای 250 کیلومتر فیبر نوری در راستای طرح خدمات عمومی روستایی

وی اظهار داشت:  اجرای فیبر نوری به طول 1800 کیلومتر در روستاها نیز از مصوبات دیگر وزارت ارتباطات است که با توجه به طرح خدمات عمومی روستایی، 250 کیلومتر از آن در فارس در مرحله اجرا قرار گرفته است.

سلیمان پور با اشاره به پایین بودن پهنای باند در برخی مناطق روستایی گفت: برای افزایش پهنای باند در بستر فیبر نوری اقداماتی در روستاهای بخش ارژن و کهمره اقدامات انجام شده و به اپراتور و پیمانکار نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به عدم پوشش شبکه در برخی دیگر از روستاهای استان نظیر منطقه کوهستان داراب گفت: از این منطقه بازدید میدانی داشتیم و به دلیل محقق نشدن دیتا، پوشش شبکه با مشکل مواجه است.

سلیمان پور اضافه کرد: در صورت تامین تجهیزات و انتقال دیتا، همچنین همکاری مخابرات استان، مشکل این منطقه مرتفع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در خصوص سرعت کند اینترنت در برخی محلات شیراز اظهار داشت: اختلال در برخی نقاط شیراز نیز به دلیل قطعی برق و مقطعی است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول