اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دادستان فارس: تأمین و توزیع کالاهای اساسی ساماندهی شود

دادستان مرکز فارس بر ضرورت تأمین، ساماندهی و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی دولت تأکید کرد.

دادستان فارس: تأمین و توزیع  کالاهای اساسی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز فارس در نشست کارگروه صیانت از حقوق عامه بر ضرورت تأمین، ساماندهی و نظارت مناسب بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در دوران کنونی و پس از اجرای مرحله اول و حساس هدفمندی یارانه‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت تأکید کرد.

وی در جمع مسؤولان دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر همچنین دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان فارس با اشاره به موضوع برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و توزیع ناعادلانه کالاهای ضروری مردم با محوریت دادستانی مرکز استان فارس گفت: همراهی، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های متولی امر از جمله استانداری فارس، دادگستری کل استان، اداره صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، نهادها و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در برخورد قاطعانه و قانونی با اخلاگران نظام اقتصادی به خصوص برخورد با محتکران، گرانفروشان، دلالان و عرضه کنندگان خارج از ضوابط و مقررات کالا به منظور توزیع عادلانه و تأمین کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم در دستور کار است.

این مقام قضایی استان فارس، ساماندهی کالاهای اساسی مردم را در دوران کنونی و پس از اجرای مرحله اول و حساس هدفمندی یارانه‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت بسیار ضروری دانست و از دستگاه‌های متولی خواست تا  ضمن هماهنگی، تدابیر لازم در این زمینه را داشته باشند.

بحرینی در ادامه این نشست با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات بر اطلاع رسانی شفاف روابط عمومی‌ها برای انعکاس مشکلات مردمی و تلاش‌های انجام گرفته توسط مسؤولان و کمک به رفع مشکلات اقتصادی مردم و توجیه و آگاه سازی عمومی  تأکید کرد.

وی در ادامه نشست کارگروه صیانت از حقوق عامه که با موضوع برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و تأکید بر توزیع عادلانه کالاهای ضروری مردم تشکیل شد با بیان اینکه اصلاح یارانه‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت مورد تأیید سران قوا و سایر مسؤولان کشور است، عنوان کرد: لازم است همه نهادها و دستگاه‌های متولی امر در این زمینه اهتمام لازم را معمول دارند تا شاهد اثرات مطلوب و مفید اجرای این اقدام مهم باشیم.

دادستان فارس ضمن هشدار به سودجویان با بیان اینکه نگهداری، توزیع و حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خارج از عرف و ضوابط جرم تلقی می‌شود به موضوع قاچاق گندم نیز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات انجام گرفته از سوی دادگستری استان فارس ارسال بخشنامه‌ای به تمام حوزه‌های قضایی استان فارس مبنی بر جلوگیری از خروج گندم از استان است و مقرر شد که در صورت نیاز به حمل گندم، این اقدام تنها با اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی انجام شود و عرضه، خرید، حمل و انتقال گندم خارج از عرف و ضابطه دولت در حکم قاچاق و ممنوع است و با اشخاص و عوامل خاطی در چارچوب مقررات برخورد خواهد شد.

بحرینی ضمن اشاره به وجود نقاط ضعف در توزیع برخی کالاهای اساسی مردم و هشدار لازم به دستگاه‌های متولی و ناظر در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی توسط دستگاه‌های مربوط، بر تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در راستای تصمیمات اقتصادی دولت تأکید و تصریح کرد: با مدیریت‌های انجام گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی استان فارس و همراهی و حمایت دادگستری استان فارس، نظارت‌های اعمال شده بر بازار و همراهی شایسته مردم شریف استان آرامش و امنیت اجتماعی مطلوبی حکم فرما بوده است.

وی در پایان با تأکید بر  اینکه مرجع قضایی به وظیفه قانونی خود در راستای پیگیری و صیانت از حقوق مردم پای‌بند است، افزود: تعقیب و برخورد با عوامل ناامنی اقتصادی، قصور احتمالی و ترک وظایف شغلی مدیران و کارکنان مربوطه را بدون اغماض و با قاطعیت و بر اساس موازین قانونی در شعب ویژه و خارج از نوبت مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

انتهای خبر/خ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول