اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیگیری نتیجه‌بخش| قرارداد کارگران اخراجی کارخانه سیمان آباده تمدید می‌شود

طی درخواست فرماندار آباده از مدیرعامل کارخانه سیمان، وی پذیرفت تا قراردادهای نمایندگان کارخانه سیمان که در جلسه رفع موانع حضور داشتند و عذر آن ها خواسته شده بود، را تمدید کند.

پیگیری نتیجه‌بخش| قرارداد کارگران اخراجی کارخانه سیمان آباده تمدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، جلسه بررسی مشکلات کارگران کارخانه سیمان در فرمانداری آباده با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، مدیران کاخانه سیمان و دیگر مسئولین شهرستان آباده برگزار شد.

زین‌العابدینی مدیرعامل کارخانه سیمان آباده در ابتدا با اشاره به مشکلات کارخانه گفت: با وجود کرونا سعی کردیم مجموعه کارگری را حفظ کنیم اما یکی از مشکلات اصلی ما این است که قیمت سیمان مصوب است اما هزینه‌ها در اختیار شرکت نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها به صورت سرسام آور، اگر آزادسازی قیمت‌های سیمان اتفاق نیفتد و هزینه‌ها همچنان بالا رود ادامه فعالیت برای شرکت ما امکان پذیر نیست.

زین‌العابدینی ادامه داد: با کمکی که از سوی اداره صنعت و معدن، اداره کار و ناحیه مقاومت سپاه شهرستان آباده شد، توانستیم نقدینگی تزریق کنیم تا تعمیرات اساسی سالانه را انجام دهیم که این تعمیرات تا دهم اردیبهشت ماه ادامه دارد و بعد از آن کارخانه مجددا فعالیت خود را شروع می کند.

وی در خصوص بدهی‌های معوقه کارگران گفت: کل بدهی‌های پرسنل ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بین 3 ماه تا 7 ماه است که بعد از شروع به کار به سمت پرداخت آن نیز خواهیم رفت.

مدیرعامل کارخانه سیمان در آخر از مسدود بودن حساب‌های بانکی به دلیل بدهی به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: راه برون رفت از مشکلات این کارخانه، فروش سیمان از طریق بورس است اما به دلیل مسدود بودن حساب‌ها نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

قره‌خانی فرمانده سپاه آباده نیز با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از کارگران گفت: در صورتی کمک کردن به کارخانه سیمان توجیه‌پذیر است که حقوق کارگران پرداخت شود و هیچ حقی از آن‌ها پایمال نشود.

وی افزود: اگر کارگران به کار خود بازنگردند من سر موضع خود می‌ایستم و از همه مطالبه خواهم کرد.

در ادامه هاشمی رئیس اداره کار نیز از کمک‌ و پیدا کردن مشتری در صورت فروش سیمان در بورس برای این کارخانه خبر داد.

در آخر این مراسم خداداد فرماندار آباده در خصوص نمایندگان کارگران کارخانه سیمان از مدیرعامل این کارخانه خواست تا قرارداد آن‌ها را تمدید کند که با موافقت وی همراه شد.

فرماندار آباده همچنین از تشکیل جلسه با مدیریت تامین اجتماعی برای رایزنی در خصوص بدهی‌های کارخانه سیمان خبر داد تا با باز شدن حساب‌های این کارخانه، بتوانند از طریق بورس فروش سیمان خود را آغاز کنند.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول