اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

میثاق اهالی سینما با آرمان‌های انقلاب در چهلمین جشن تولد جشنواره فیلم فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر شیراز با اشاره به این نکته که آرمان‌های انقلاب اسلامی در دل و جان هنرمندان جوان سینما حک شده است، گفت: چهلمین جشن سینمای ایران، حکایت این دلدادگی و تعهد است.

میثاق اهالی سینما با آرمان‌های انقلاب در چهلمین جشن تولد جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار فارس از شیراز، آیین گشایش بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینمای هنر شهر آفتاب و با نمایش اثر سینمایی 2888 آغاز شد و با نمایش 15 فیلم در پنج سالن از سه سینمای شهر شیراز ادامه می یابد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این مراسم با اشاره به این نکته که دشمنان و بدخواهان تمام تلاششان را کردند تا بین انقلاب و تفکر انقلابی با سینما و سینماگران، فاصله ایجاد کنند، گفت: بعد از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، خوشبختانه با نسلی از جوانان پرانرژی و تازه نفس روبرو هستیم که برای رشادت ها، زحمات و ایثارگری قهرمانان وطن، ارزش خاصی قائل هستند و از دریچه دوربین های خود به ریز و درشت این فداکاری ها و دلاورمردی که در عین گمنامی و مظلومیت، انجام شده بود، می نگرند.

قانعی در ادامه به اهمیت قهرمان پروری در سینما اشاره کرد و اظهار نمود: تمام انرژی و امید سینما به داشتن قهرمان است و سینمای بدون قهرمان مانند یک ملودی غمگین و افسرده است و جوانان سینمای ایران در چهلمین جشن تولد سینمای انقلاب، با درک این مساله مهم، توانسته اند روح امید را بر کالبد سینمای ایران بدمند.

وی همچنین از خلق تصاویری بی بدیل و نوین از خوباوری، امید آفرینی، آزادی خواهی و عدالت خواهی در آثار سینماگران جوان اشاره کرد و گفت: این هنرمندان عرصه هنر هفتم بیشتر از پیش به آرمان های انقلاب چشم دوخته اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان با تبریک چهلمین جشنواره فجر انقلاب اسلامی و بیست و یکمین جشنواره فجر استان فارس به همه اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه به خصوص ساکنان دهکده سینما، گفت: دورهمی امشب ما برای پاسداشت ایثار و دلاوری ها و رشادت های شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین سلامت است.

قانعی از همه حضار خواست که به احترام همه شهدا و حاج قاسم سلیمانی و قهرمانان و دلاور مردان حاضر در جمع، تمام قد بایستند و از صمیم قلب و با تمام دل آنها را تشویق نمایند.

به گزارش فارس، در این مراسم اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری نشستند و آیین افتتاحیه همراه با نمایش و تقدیر از عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

فیلم ۲۸۸۸ از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است که علی اکبر حیدری و کیوان علی‌محمدی به عنوان فیلمنامه نویس، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار تهیه کننده و هادی حجازی‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران‌فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم «۲۸۸۸» به موضوع زندگی بیژن عاصم، قهرمان و رزمنده دلاور شیرازی و پیرامون رشادت های شهید خلبان عباس دوران است.

همه علاقه مندان به سینما و فیلم‌های جشنواره می‌توانند با مراجعه به سامانه های «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» با آدرس های زیر اقدام به تهیه بلیت نمایند.
 www.irantic.com و gisheh7.ir وcinematicket.org 

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۲۲ بهمن در شیراز برگزار می گردد و ۱۶ عنوان فیلم سینمایی راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در می آید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول