اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توکل به خدا قوی‌ترین سلاح جوانان در دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار گفت: ۸ سال دفاع مقدس را ژنرال‌های بی ستاره در سنین جوانی با تبعیت از امام خود به پیروزی رساندند.

توکل به خدا قوی‌ترین سلاح جوانان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر جاهدی که در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کنار قبور شهدای گمنام در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز و در جمع کارمندان و دانشجویان این دانشگاه سخن می گفت، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت تقارن این ایام با اربعین حسینی گفت: قوی ترین سلاح در روز های آغازین جنگ در دست مردم ایران، توکل به خدا و تمسک به اهل بیت (ع)بود که همواره سیل جوانان انقلابی را به سمت جبهه گسیل می‌داشت.

وی با بر شمردن موئلفه های پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: آن روز ملاک و معیار در نگاه مردم و مسؤولین خدا بود و نصرت الهی پشتوانه دست های خالی رزمندگان اسلام در برابر تهاجم یزیدیان زمان به خاک این مرز وبوم بود و نتیجه آن هشت سال رشادت و جانفشانی عزیز ترین و شریف‌ترین جوانان و ژنرال های بی نام ونشان وبی ستاره بود.

جاهدی تاکید کرد: دفاع مقدس افتخاری جاودان برای تمام آزادی خواهان وحق طلبان جهان است اما متاسفانه در مقاطعی از تاریخ انقلاب برخی از مسؤولین نگاه سیاسی و اعتقادی‌شان را از خدا به سمت کدخدا تغییر جهت دادند و این باعث ایجاد شور و شعف در جبهه دشمن و درد و آلام در جبهه اسلام انقلابی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قصور در انتقال مفاهیم جنگ به نسل نو و جوان پرداخت و یادآور شد: نباید اجازه داد این میراث گرانبها به فراموشی سپرده شود چرا که این دفاع مقدس در امتداد عاشورای حسینی از جانب شیعیان آن حضرت رقم خورد و بارها عاشورا در این هشت سال تکرار شد، اما سری بر نیزه نرفت و کاروانی از زنان و کودکان به اسارت نرفتند، برای اینکه خون امام حسین(ع) در شریان تاریخ به جوشش درآمده است و در هر مقطعی در رگ‌های پاک جوانانی قرار خواهد گرفت تا هیچ سرزمینی غم کربلا وروز عاشورا را به خود نبیند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول