اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جوانان جهادگر همچنان در مسیر محرومیت‌زدایی/ دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس محدود به هشت سال نبوده و نیست، گفت: دفاع مقدس به هشت سال محدود نمی‌شود بلکه تا به امروز در اشکال گوناگون به منصه ظهور نشسته است.

جوانان جهادگر همچنان در مسیر محرومیت‌زدایی/ دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست

اسماعیل قزلسفلی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس از شیراز، اظهار داشت: از روز تشکیل انقلاب اسلامی دفاع مقدس آغاز شده و ویژه هشت سال جنگ تحمیلی نبوده است؛ بلکه همواره در انواع مختلف استمرار داشته است.

وی افزود: روزی دفاع مقدس در قالب جنگ سخت بود که یک وجب از خاک کشورمان به بیگانگان داده نشد، یک روز در جنگ امنیتی و جنگ با منافقین کور دل درگیر بودیم، یک روز دیگر در جنگ نرم که همچنان هم ادامه دارد و امروز هم در جنگ اقتصادی هستیم.

قزلسفلی با بیان اینکه عرصه جهاد همیشه بوده اما تنوع پیدا کرده است و ما به عنوان یک مجموعه متصل به بحث جهاد امروز باید به عرصه های پیچیده‌تری وارد شویم، گفت: مجموعه جریان‌های جهادی ما که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قوی شدن انقلاب هم هستند، در این مسیر نقش آفرینی می‌کنند، به این صورت که در هفته دفاع مقدس چندین برنامه محوری پیش‌بینی و سه نوع جهاد در نظر گرفته شده است.

قزلسفلی با بیان اینکه سه عرصه برای فعالیت گروه‌های جهادی به مناسبت هفته دفاع مقدس تعریف شده است، اظهار داشت: گروه جهادی قشری شامل دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان است، گروه دوم گروه محله محور و سوم جغرافیامحور است.

وی افزود: برای نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در این عرصه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که به‌عنوان نمونه برگزاری رزمایش جهاد تحصیلی ویژه قشر فرهنگیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در سه هزار محله آغاز شده است.

او هدف از این اقدام را شناسایی دانش‌آموزان جامانده و بازمانده از تحصیل عنوان کرد و اظهار داشت: اختصاص لوازم‌التحریر و وسایل کمک آموزشی و دیگر ملزومات به  خانواده‌هایی که به نوعی نمی‌توانند به وضعیت تحصیلی فرزندان شان برسند از جمله فعالیت‌های این عرصه است.

او با بیان اینکه بر اساس آمار غیر رسمی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و یا با افت شدید تحصیلی در استان، وجود دارد، گفت: در این رزمایش باید کمک کنیم تا مشکلات این دانش‌آموزان برطرف شود، بر این اساس در هفته دفاع مقدس در سه هزار محله این اقدام جهادی را دنبال خواهیم کرد تا تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به صفر برسد.

مسوول بسیج سازندگی فارس در ادامه عرصه دوم را محله‌محور عنوان کرد و افزود: در این عرصه هر گروه محله‌محور یک موکب حسینی دارد به این ترتیب که دو هزار گروه جهادی به مناسبت دفاع مقدس و اربعین، ۲۱ مساله را در محلات شناسایی کرده و درصدد رفع آن برمی‌آیند.

این مقام مسوول وجود معتادان در محله، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، زوجین در معرض طلاق، جوانان بیکار و همچنین محرومیت‌های زیرساختی و عمرانی را از جمله این مسائل عنوان کرد و افزود: محرومیت‌زدایی منحصر به اعطای بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم و وسایل بهداشتی نیست بلکه ما تلاش می‌کنیم با همراهی مردم زمینه فعالیت های مختلف را با محوریت خود مردم فراهم کنیم.

قزلسفلی گفت: مسجد و پایگاه‌های بسیج زمانی فعال بودند اما امروز رویکرد ما رویکرد حل مساله است چراکه رویکرد دشمن رویکرد مساله سازی است.

وی عرصه سوم را جغرافیامحور عنوان کرد و توضیح داد: این محور با حضور بیش از ۱۷۰۰ گروه فعال در سراسر استان در تلاش است تا عرصه‌های اقتصادی را دنبال کند.

او گفت: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، پیگیری مباحث روستایی و عشایری، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، آبرسانی، گازرسانی، اشتغال، ساخت خانه عالم و ... از جمله پروژه هایی است که در این حوزه اجرا می‌شود.

او همچنین از افتتاح ۶۱ عرصه شغلی ویژه مشاغل خانگی خبر داد که در پی آن برای ۴۷۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

او در پایان، دیدار جهادگران با ائمه جمعه و تولیت آستان شاهچراغ(ع)، تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در حوزه کرونا، برگزاری میزگرد رسانه‌ای و ‌... را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس دانست و گفت: به طور کلی جمعا ۲۰۰ عنوان برنامه در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی در هفته دفاع مقدس توسط جهادگران انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول