اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راهبرد دشمنان حضور حداقلی در انتخابات است/ توجه به اخلاق انتخاباتی؛ ضرورتی در فرایند رقابتها

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: راهبرد دشمن، حضور حداقلی است و اگر یک نفر را هم بتوانند از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند خوشحال می‌شوند به خاطر همین است که حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم، عامل ناامیدکننده دشمنان است.

راهبرد دشمنان حضور حداقلی در انتخابات است/ توجه به اخلاق انتخاباتی؛ ضرورتی در فرایند رقابتها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز بیان کرد: در آستانه فصل دیگری از انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی و موسم دیگری از حضور شکوهمند مردم در عرصه تعیین سرنوشت خود و کشور قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در طول ۴۳ سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، عرصه های انتخابات همواره عرصه‌های مهم و سرنوشت سازی برای کشور بوده است چه همه‌پرسی‌های اول انقلاب مثل همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی، بازنگری قانون اساسی در سال ۶۸ و چه انتخاباتی مثل انتخابات مجلس شورای اسلامی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات هایی مانند مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا همه اینها تبلور مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان و ریل گذاری حرکت کشور در مسیر ترقی پیشرفت و تعالی خودش بوده است.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس اظهار داشت: در عرصه انتخابات در اثرگذاری حضور مردم هیچ تردیدی نیست و این انتخابات ها چون در راس حاکمیت کشور تاثیرگذار هستند و ریل گذاری حرکت کشور را انجام می‌دهند پیوسته اهمیت بالایی داشته اند.

حجت‌الاسلام استوارمیمندی تصریح کرد: در همه این مقاطع دشمنان این ملت و بدخواهان استقلال و عزت این کشور به دنبال خدشه در انتخابات یا انحراف در فرآیند انتخاب مردم و یا دلسرد کردن مردم بوده‌اند پیوسته در طول این ۴۳ سال در مقابل عرصه های انتخابات کشور دشمن توطئه کرده چون انتخابات تجلی مشارکت مردم و تجلی حمایت مردم از نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر چه که در طول این ۴۳ سال، حرکت کشتی انقلاب در مسیر پیشرفت در مسیر عزت، استقلال و عدالت اجتماعی بوده اما گاهی به دلیل نوع انتخاب مردم حرکتش نوسان پیدا می‌کرد و تند و کند میشد تا اینکه امروز در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته ایم.

استوارمیمندی با اشاره به سه محور انتخاباتی گفت: محور اول حضور حداکثری مردم و اهمیت مشارکت عمومی مردم در انتخابات است، دشمن از ابتدای انقلاب مخصوصاً از دهه ۷۰ به دنبال کمرنگ کردن این انتخابات ها بوده اما اگر در دهه ۷۰ و ۸۰ نتوانستند کاری از پیش ببرند، امروز به واسطه رسانه‌های جمعی، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ارتباطات در هم تنیده ای که خارج از مرزها و درون مرزها پیدا کرده آنها امید پیدا کردند که افکار عمومی ما را کنترل کنند و آن را به سمتی ببرند که نسبت به آینده انقلاب و سرنوشت خودشان ناامید شوند.

 وی افزود: این که می بینید زمزمه هایی که در دوره‌های قبل بود، این روزها این زمزمه شدیدتر در گرفته است، اگر عده ای با پویش هایی مثل نه به انتخابات و یا پویش من رای نمی دهم و از این قبیل مسائل درصدد کمرنگ کردن حضور مردم هستند تا به خیال خود بر مردم ما اثر بگذارد بدانند که این راهبرد امروز دشمنان کشور عزیزمان است که به دنبال حضور حداقلی هستند.

استوارمیمندی خاطرنشان کرد: دیروز مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که می‌گویند مردم نیایید رای بدهید اینها مردم را دوست ندارند کشور را دوست ندارند گاهی دم از مردم می‌زنند اما دروغ می‌گویند، راهبرد دشمن همان دشمنی که پیر و جوان ما برای او ارزش ندارد، همان دشمنی که اصلاح‌طلب و اصولگرا برای او ارزشی ندارد هدف او تسلط پیدا کردن بر آن ثروت هایی است که ۴۳ سال است دستشان از آن ثروت ها بریده شده است.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس گفت: راهبرد دشمن، حضور حداقلی است و اگر یک نفر را هم بتوانند از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند خوشحال می‌شوند به خاطر همین است که حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم ناامیدکننده دشمنان است.

وی اظهار داشت: حضور در انتخابات حقی است که تا قبل از انقلاب به مردم ارائه نشده بود، کجا در طول دوران ۲۵۰۰ ساله سلطنت شاهنشاهی مردم حق تعیین سرنوشت خود را داشتند؟ کجای تاریخ ایران مردم در انتخاب فرد اول مملکت نقش داشتند؟ کجای تاریخ ایران مردم در انتخاب کارگزار اجرایی کشور اعم از رئیس جمهور یا نخست وزیر اثرگذار بودند؟

استوارمیمندی بیان کرد: امروز مردم در فرآیند انتخاب رهبری انقلاب با یک واسطه نقش دارند، مردم خبرگان را انتخاب می‌کنند و خبرگان نیز رهبری را انتخاب می کند، مردم به صورت مستقیم در انتخاب رئیس جمهور و کارگزار اجرایی کشور نقش دارند مردم به صورت فراگیر و گسترده در انتخاب قانونگذاران این کشور نقش دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس افزود: این حقی است که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و به برکت مجاهدت‌های انقلابیون و به برکت آن نگاه مردمی و دغدغه‌مند امام راحل به مردم ما عنایت کرد که استفاده نابجای از این حق، کفران نعمتی است که ممکن است خدا آن را از ما بگیرد.

وی بیان کرد: سکه انتخابات دو رو دارد یک روی آن این است که انتخابات حق مردم است، حضور ما در انتخابات و مشارکت ما در انتخاب مدیران و کارگزاران حقی است که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به ما داده اما روی دیگر این سکه تکلیفی است که خدای متعال و اولیای حق بر گردن ما گذاشته اند اگر حضور ما سبب تقویت اسلام و ارکان انقلاب بشود اگر حضور ما سبب دفع دشمنان و ناامیدی دشمنان بشود، حضور ما واجب است و تکلیفی است که با هیچ بهانه‌ای برداشته نخواهد شد.

استوارمیمندی بیان کرد: کسانی که آن طرف مرزها هستند، به خیال واهی خودشان دل نبندند که اگر مشارکت کم شد این انقلاب مشروعیت خود را از دست می دهد چرا که مشروعیت این انقلاب از جانب خدا، ولی خدا و خون شهدایی است که مظلومانه بر زمین ریخته شد تا درخت انقلاب آبیاری بشود پس هیچ خللی در صفوف مومنین در دفاع از انقلاب و حمایت از ولیّ امر اتفاق نخواهد افتاد الا اینکه زبان دشمن دراز می شود و این را بدانید که اگر زبانی هم دراز شد نیز با دست توانمند همین مردم قطع خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی به محور دوم انتخابات اشاره کرد و گفت: بصیرت، عنصر مهمی در حرکت به سمت آرمان ها است و بصیرت توأم با صبر عناصر مهم در پایبندی و استقامت در رکاب ولایت است بنابراین عنصر بصیرت را هم در اصل حضور در انتخابات و هم در شناخت شاخصه‌ها باید در نظر بگیریم پس محور دوم که در این انتخابات مهم است، انتخاب فرد اصلح و شاخصه‌های آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یگانه حجت در عصر غیبت و به عنوان کسی که استناد به سخنان و رهنمودهای او حجت بین ما و بین امام عصر (علیه السلام) در زمان غیبت است، در هر دوره ای از انتخابات ملاک‌ها و شاخص‌هایی را برای کارگزار مطلوب بیان می‌کنند به تناسب شرایط زمانی و مکانی و بین‌المللی و داخلی و به تناسب اولویت‌های مسائل کشور این شاخص ها بیان می شود شاخصه‌هایی که امسال برای رئیس جمهور مطلوب بیان شد؛ اول باکفایت و با ایمان باشد کفایت یعنی توانمندی در مدیریت ایمان یعنی اهل تقوا بودن و اعتقاد به مبدا و معاد داشتن ایمان یعنی ایمان به حرکت کشور و آرمان‌های انقلاب که امام امت ترسیم کرد و شهدا آن را آبیاری کردند.

استوارمیمندی افزود: دومین ویژگی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب این است که رئیس جمهور، عدالتخواه و ضدفساد باشد، امروز مردم ما از فساد رخنه کرده در درون دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به شدت آزرده هستند همچنین از بی عدالتی ها و تبعیض‌ها نارحت هستند، آرمان انقلاب عدالت گرایی و فسادستیز بوده است پس ویژگی بعدی را مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهوری می‌خواهیم ضدفساد و عدالت طلب باشد.

وی گفت: سوم دارای عملکردی انقلابی و جهانی باشد، امروز به برکت انقلاب به هدایت های رهبری همه خودشان را مدعی انقلابی‌گری می‌دانند اما عملکرد گذشته آنها مهم است این عملکردها آیا انقلابی بوده یا نه این عملکرد آیا جهادی بوده است یا نه، پس این هم ویژگی بعدی پس رئیس جمهور باید دارای عملکرد انقلابی باشد.

مدیر حوزه های علمیه فارس اظهار داشت: چهارم معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد متاسفانه عده ای از مسئولان کشور نگاهشان به سرمایه‌گذاری‌های خارجی است عده‌ای توان داخلی جوانان و نخبگان برومند کشور را قبول ندارند اما کسی که معتقد به توانمندی داخلی است می‌تواند مجموعه مدیران کشور را راهبری کند و کشتی انقلاب را به سمت ساحل نجات سوق دهد و پنجم معتقد به جوانان به عنوان پیشران حرکت عمرانی کشور باشند این همه نیروی جوانی که با اهتمام مردم و سیاست تکثیر جمعیت باید در دهه های بعد هم شاهد این جمعیت جوان باشیم.

استوار میمندی با اشاره به سومین محور انتخاباتی مورد نظر در گفتار خود بیان کرد: سومین محور، اخلاق انتخاباتی است چرا که اخلاق در فرآیند رقابت‌ها بسیار مهم است هم توسط کاندیداها و هم توسط طرفداران آنها این روزها مراقب باشیم گرفتار شایعه‌ها و ترویج شایعه ها نشویم این روزها مراقب باشیم آبروی مومن توسط ما ریخته نشود این روزها مراقب همدلی و هم زبانی مومنین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تشکیلات جریان انقلابی که در فرآیند انتخابات شوراها ورود کرده نباید تضعیف شود و در عین حال همدلی و یکرنگی هم بین آحاد جریان انقلابی و شخصیت‌های انقلابی که خود را در عرصه رقابت قرار داده‌اند نباید تبدیل به کینه و خدایی نکرده عناد ورزی شود.

استوارمیمندی اظهار داشت: امیدواریم که به برکت امروز که روز جمعه هست و متعلق به امام عصر(علیه السلام) خدای متعال در این سال با انتخابی شایسته توسط مردم زمینه‌های انقلاب جهانی امام عصر ارواحنا فداه را فراهم آورد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول