اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج‌شنبه‌های شهدایی| ۱۶ ساله‌ای که عاشق جهاد بود

آسایش و آرامش امروز را مدیون جوانان و نوجوانانی چون شهید شهرام نجفی هستیم که هدفمند و با عشق و امید قدم در مسیر شهادت گذاشتند و آینده ما را با خون‌شان تضمین کردند.

پنج‌شنبه‌های شهدایی| ۱۶ ساله‌ای که عاشق جهاد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پنجشنبه‌های شهدایی را به پاس مردانی قلم می‌زنیم که وجودشان ترکیبی از عقل و عرفان بود و جهان‌بینی‌شان عشق و نهایت مسیرشان بهشت.

خواب راحت‌، خانه گرم، کار خوب، فرزندان و در یک کلام، امروزمان را مدیون صبر مادرانی هستیم که دردانه های خود را با اشک و لبخند راهی میدان عشق کردند و این مردان که گاه ۱۶ ساله‌هایی از جنس شهید نجفی بودند نیز با تمام وجود بر آن عهدی که بستند ماندند و جان را پیشکش بقای دین و حفظ وطن نمودند.

مرداد سال ۱۳۴۸ در روستای دبیران واقع در شهرستان فعلی زرین‌دشت در جنوب استان فارس دیده به جهان گشود.

هفت ساله بود که راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا دوم متوسطه در رشته اقتصاد گذراند و دانش‌آموز بود که جنگ شروع شد.

او برای مقابله با دشمن درس و مدرسه را رها کرد و تجربه عشق را، از مدرسه تا شهادت، به میدان نبرد برد، از طریق بسیج داراب با چند نفر از دوستانش عازم منطقه جنگی اروند‌کنار شدند. 

مادر شهید در خاطره‌ای می‌گوید: پسرم از کودکی خیلی فهمیده و عاقل بود، با کسی دعوا نمی‌کرد و به پدر و مادر و صله ارحام خیلی اهمیت می‌داد.

 قرآن را زیاد تلاوت می‌کرد از مطالعه نهج البلاغه نیز غافل نمی‌شد و همیشه به ما می‌گفت: دل خودتان را پاک نگه دارید.

او شوق عجیبی برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل داشت و برای رفتن بی‌تابی می‌کرد.

هنگام رفتن به جبهه به من گفت: مادر، من طاقت ندارم که فردا بروم... باید همین امروز حرکت کنم، می‌خواهم بروم شهید شوم؛ شما اجازه می‌دهید؟ من به او گفتم: ان‌شاءالله صدقه سر علی اصغر خونت هم فدای سر علی اصغر(ع). 

مادرش با لحنی خاص و لبخندی از سر دلتنگی ادامه داد: همیشه این شوخی بین من و او وجود داشت که من می‌گفتم مادر، این قدر می‌روی جبهه، مگر آنجا حلوا می‌دهند؟ و او در جوابم با لبخند می‌گفت: خودم می‌دانم که حلوا نمی‌دهند ولی این تیری که به ما می‌خورد مثل شکلات شیرین و لذت بخش است.

و با لبخند می‌گفت: اگر بدانی چقدر دوست دارم در جعبه شکلات بخورم! بعد آهی می‌کشید و می‌گفت:  البته اگر قسمتمان باشد و دست به دعا و با حسرت می‌گفت ای کاش خدا ما را هم می پسندید و به پیش خودش می‌برد.

و سرانجام در ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۴ شیرین‌ترین شکلات را در سن ۱۶ سالگی نوش جان کردو جان را در طبق اخلاص، تقدیم جانان نمود و شهید شد، راه او تا همیشه پررهرو باد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول