اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| نگاه شهرداری شیراز به صدرا نگاه رقابتی و تنگ‌نظرانه است/ افتتاح پروژه چپگرد صدرا تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهر صدرا عدم تعامل شهرداری شیراز با صدرا را نشان از نگاه تنگ‌نظرانه و حس رقابتی آنها دانست، این در حالی است که معاون عمرانی شهرداری شیراز ادعا می‌کند اجازه انجام کاری خارج از طرح مصوب را ندارند.

فارس من| نگاه شهرداری شیراز به صدرا نگاه رقابتی و تنگ‌نظرانه است/ افتتاح پروژه چپگرد صدرا تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیرو ثبت مطالبه ای در سامانه "فارس من" خبرگزاری فارس با عنوان «ٰتعامل شهرداری شیراز با شرکت عمران و شهرداری صدرا» خبرنگار فارس در ابتدا به سراغ مدیرعامل شرکت  توسعه و عمران شهر جدید صدرا رفته و به گفت و گو با وی پرداخت.

خلیل حاجی پور با انتقاد به اینکه مدیریت شهری صدرا و شیراز به‌صورت منفصل کار می‌کنند، اظهار کرد: اگر قرار باشد در شهرهای جدید همانند کل دنیا یک مدیریت یکپارچه اتفاق بیفتد حتماً باید برنامه مشترکی بین کلان‌شهر و شهر جدید وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه این  موضوعی بوده که نه شهرداری شیراز و نه مدیریت شهری صدرا آن را به‌صورت جدی دنبال نکرده است، اضافه کرد: موفقیت بیشتر پروژه‌های در حال اجرای صدرا مانند راه‌های دسترسی و پروژه‌های زیربنایی نیاز به یک برنامه مشترک دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران شهر صدرا با اشاره به اینکه شهرداری شیراز به مدیریت شهری نگاه نقطه‌ای دارد، ادامه داد: بخشی از بزرگراه صدرا دوکوهک یک کیلومتر در حریم شیراز بود که متأسفانه شهرداری شیراز بابیان اینکه این پروژه اولویت ما نبوده و مربوط به شهر صدرا است، باعث وقفه دو ساله در روند کار شد.

حاجی پور افزود: با توجه به اینکه از نظر قانونی نیز اجازه هزینه‌کرد در حریم شیراز را نداشتیم، مجبور به انجام طرح بازنگری شده و آن بخش را به صدرا الحاق کردیم تا امکان هزینه‌کرد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این نمونه مشکلات زیاد است، در ادامه به بزرگراه قره پیری اشاره کرد و گفت: از ۱۰ کیلومتر چهار کیلومتر از این بزرگراه در محدوده شیراز است و شهرداری باز با این بیان اینکه اولویت ما این نبوده و این یک دسترسی اختصاصی برای صدرا است در اتمام این بزرگراه همکاری نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اضافه کرد: اما واقعیت این نبوده و ما نمی‌توانیم صدرا و شیراز را از هم جدا کنیم و تا زمانی که این نگاه تنگ نظرانه وجود داشته باشد توسعه پایدار و دوطرفه اتفاق نخواهد افتاد.

حاجی پور افزود: شهر جدید کمک‌کننده به کلان‌شهر شیراز بوده تا باری را از دوش این شهر بردارد و این در حالی است که از سمت شیراز نگاه رقابتی وجود دارد که نیاز است این نگاه برطرف و به یک چهارچوب همکاری مشترک رسید.

وی در پایان عنوان کرد: وجود یک برنامه مشترک، می‌تواند بهترین رویکرد مدیریت شهری شیراز و صدرا باشد تا اقدامات مؤثر و مناسبی در دو مجموعه دنبال شود.

خبرنگار فارس در ادامه پیگیری‌ها به سراغ معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز رفته و به گفت‌وگو با وی پرداخت.

صالحی بابیان اینکه ما یک طرح جامع و یک طرح تفضیلی برای شهر شیراز داریم، اظهار کرد: همه اقداماتی که در محدوده قانونی شهر صورت می‌گیرد باید برابر با طرح تفضیلی برنامه‌ریزی‌شده باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک سند توسعه ۲۰ ساله، برنامه پنج‌ساله و بودجه مصوب سالانه دارد، گفت: تمامی این برنامه‌ها منطبق با قانون بوده و ما نمی‌توانیم خارج از آن کاری را انجام دهیم.

 معاون عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: یک‌مرتبه صدرا تصمیم به انجام کاری می‌گیرد، بدون آنکه در طرح تفضیلی ما وجود داشته باشد؛ در این حالت که ما نمی‌توانیم پاسخگوی صدرا باشیم.

صالحی افزود: بنابر آن نبوده که شهرداری شیراز که شهرداری مستقل بوده بودجه مستقل و برنامه‌های از پیش مصوب شده دارد کارهای خود را با دیگران هماهنگ کنند، این اصلاً منطقی نیست.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین کاری که شهرداری شیراز در جهت خدمت به اهالی صدرا انجام داد، پروژه چپگرد صدرا بوده که به‌عنوان یک پروژه عمرانی جهت دسترسی مردم این شهر به بلوار دکتر حسابی صورت گرفته و تا پایان امسال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص انتقاد مدیرعامل شرکت توسعه و عمران شهر جدید صدرا به بحث جاده قره پیری گفت: باید یک تکلیف قانونی در این خصوص به عهده شهرداری باشد اما ما صورت جلسه‌ای برای اجرای این پروژه نداریم و جزء طرح‌های مصوب شهرداری شیراز نیست.

صالحی اضافه کرد: همان‌گونه که شرکت عمران صدرا اجازه هزینه کردن در محدوده شیراز را ندارد، من نیز اجازه ندارم خارج از طرح مصوب کاری را پیش ببرم.

 وی عنوان کرد: زمانی که اجرای این پروژه در قالب یک توافقنامه بین شرکت عمران، شهرداری شیراز، شهرداری صدرا و شورای اسلامی شهر شیراز در آمده و به تصویب برسد؛ آن زمان شهرداری شیراز موظف به اجرایی کردن آن است.

در ادامه، خبرنگار ما به سراغ شهردار صدرا رفت تا نظر وی را نیز در خصوص کمپین ثبت‌شده بپرسد؛ بهزاد پرنیان نسبت به عدم تعامل شهرداری شیراز با صدرا گلایه‌ای نداشت و موضوع به ثبت رسیده را تائید نکرد.

انتهای پیام/ن/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول