اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در پی درگذشت فقیه انقلابی علامه آیت الله مصباح یزدی

علامه مصباح یزدی از بزرگترین فیلسوفان معاصر بودند و شاگردان زیادی برای انقلاب و نظام تربیت کردند.

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در پی درگذشت فقیه انقلابی علامه آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در پی درگذشت فقیه انقلابی علامه آیت الله مصباح یزدی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد و عمار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.

علامه مصباح یزدی از شاگردان امام خمینی، آیت الله العظمی بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم بود. آن مرحوم از بزرگترین فیلسوفان معاصر بودند و شاگردان زیادی برای انقلاب و نظام تربیت کردند. از آن فقید سعید تألیفات و آثار متعددى در زمینه هاى فلسفه اسلامى، الهیات، اخلاق، عقاید و مباحث اجتماعى اسلام، از جمله جهاد، قضا و حکومت اسلامى، به یادگار مانده است. 

آن فیلسوف مجاهد در مقابله با رژیم معدوم پهلوى نیز حضورى فعّال داشت که از آن جمله، همکارى با شهیدان دکتر بهشتى، دکتر باهنر و سایر مبارزین انقلاب بود. آیت الله مصباح یزدی با همکاری شهید بهشتی و شهید قدوسی در اداره مدرسه علمیه حقانی نیز نقش فعالی داشت.

آن فقیه انقلابی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و چهار دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بودند. آن علامه بصیر تا آخرین لحظه حیات مبارک خویش در صحنه دفاع تئوریک و عملی از نظام اسلامی و ولایت فقیه حضوری تاثیرگذار داشتند و خار چشم استکبار جهانی و ایادی داخلی استکبار بودند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس ضمن اظهار تاسف عمیق، فقدان اسفناک آن عالم مبرز و فیلسوف گرانمایه را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، خانواده معظم له و همه ارادتمندان به ایشان و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و دوام و بقای راه بلند آن عالم مجاهد و روشنفکر را از خداوند متعال خواستار است.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول