اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مکتب سلیمانی| برگزاری نخستین جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها در شیراز

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس گفت: آئین افتتاحیه نخستین جشنواره عصر سلیمانی‌ها با هدف ترویج تفکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از فردا در شیراز برگزارمی شود.

مکتب سلیمانی| برگزاری نخستین جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد صحت عصر امروز در نشستی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جهاد دانشگاهی، مسئول بسیج هنرمندان و مدیرکل کمیته امداد فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای از یکم تا ۱۲ بهمن ماه در قالب فیلم کوتاه، پویانمایی اندروید و پوستر با موضوع ویژه مکتب سلیمانی، ما ملت امام حسین(ع) و ملت شهادتیم  همچنین بخش موضوعی شامل شهدای مقاومت نیروی انقلاب اسلامی، مذاکره، پیروزی انقلاب، نفوذ، ویروس کرونا، شهدای ترور و سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مسابقه وصیت نامه حاج قاسم به مدت ۱۰ دقیقه در سایت savad e rasaneh.ir  به صورت رندوم ارسال و پاسخ سئوالات همان موقع توسط شرکت کنندگان ارائه می شود.

رئیس فضای مجازی سپاه فجر فارس اظهار کرد: مهلت شرکت در مسابقه از ۹ تا ۱۹ دی ماه سال جاری به صورت عمومی و در قالب مجازی و دیجیتال است.

صحت بیان داشت: نه به قاتلان حاج قاسم، انتقام سخت وآمریکای تروریست از دیگر موارد مسابقه است که  در دو بخش رویدادی توسط گردان‌های سایبری بسیج  و بخش مسابقه عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی نخستین جشنواره عصر سلیمانی‌ها در شیراز مستقر است، افزود: به نفر نخست برگزیده این جشنواره ۷ میلیون تومان، نفر دوم ۵ میلیون تومان و نفر سوم ۲ میلیون تومان اهدا و در بعضی از رشته‌ها نیز به نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان دریافت می کنند.

برپایی شب شعر خاتم سلیمانی در سالروز شهادت سردار دلها

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس در ادامه این نشست افزود: شب شعر خاتم سلیمانی از ۱۳ دی ماه در صحن شاهچراغ(ع) با حضور شاعران مطرح کشور برگزار می شود.

صابر سهرابی بیان داشت:  برگزاری مسابقه عصر سلیمانی‌ها با محوریت سپاه فجر استان فارس یکی از رسالت‌های گسترش فرهنگ و راه سردار دل‌ها -شهید قاسم سلیمانی- است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این نشست اضافه کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی باید با محوریت شهید قاسم سلیمانی  در استان فارس نهادینه شود.

محمد بذرافشان اظهار داشت: توزیع ۳ هزار تبلت در بین دانش آموزان که از سوی کمیته امداد امام خمینی برگزار شد باید در آستانه شهادت سردار دل‌ها نیز استمرار یابد.

لزوم معرفی مکتب شهید سلیمانی به جوانان دهه پنجم انقلاب

رئیس جهاد دانشگاهی شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: دهه پنجم انقلاب اسلامی، نیاز به شناخت مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی دارد تا بتوان مکتب این شهید والامقام را در جامعه استمرار و گسترش دهیم.

مظاهر بابایی تاکید کرد: در کنار بزرگداشت‌ها، تربیت و آموزش مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان چراغ هدایت است.

مسئول بسیج هنرمندان فارس نیز تصریح کرد: بعد از گذشت یک سال از شهادت سردار رشید اسلام  شهید قاسم سلیمانی،کار‌های فرهنگی موثری با محوریت این شهید  انجام نشده است.

مجید میکائیلی بیان داشت: استان فارس در ارائه فعالیت‌های تولیدی و فرهنگی همواره پیشگام بوده است و برای استمرار این حرکت نیاز به خلاقیت و ابتکار با رویکرد فضای مجازی باید عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول