اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توزیع ماسک و محلول ضدعفونی هیئت‌ها با حواله شورای هیئات مذهبی فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ماسک و محلول ضدعفونی با حواله شورای هیئات مذهبی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد و آن‌ها باید برای دریافت حواله به شورای هیئات مذهبی مراجعه کنند.

توزیع ماسک و محلول ضدعفونی هیئت‌ها با حواله شورای هیئات مذهبی فارس

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، حمیدرضا ایزدی با اشاره به تامین ماسک و محلول ضدعفونی هیئات مذهبی اظهار داشت: استان فارس در تهیه و تامین ماسک برای هیئات‌ مذهبی و دسته‌جات عزاداری هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله(ع) و نیاز هیئات مذهبی و عزاداران حسینی به ماسک و محلول ضدعفونی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ستاد کرونای استان مصوب کرد که این سازمان نسبت به تامین ماسک و محلول ضدعفونی اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: با توجه به این امر جلسات جداگانه‌ای با تولیدکنندگان ماسک و محلول ضدعفونی و شورای هیئتت مذهبی برگزار و مقرر شد ماسک با قیمت هر عدد ۱۲۰۰ تومان، محلول ۴ لیتری ضدعفونی دست با قیمت ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، محلول ۲۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و ۱۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۶۵ هزار تومان، در اختیار هیئتت مذهبی قرار گیرد.

ایزدی بیان کرد: ماسک و محلول ضدعفونی با حواله شورای هیئات مذهبی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد و آن‌ها باید برای دریافت حواله به شورای هیئات مذهبی مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این سازمان با دعوت از تولیدکنندگان و فعال کردن واحدهای تولیدی، توانست نیاز استان را تأمین کند.

وی بیان داشت: این مورد به‌گونه‌ای بود که تا پیش از شیوع ویروس کرونا تنها دو واحد تولیدی ماسک در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به بیش از ۲۰ واحد فعال رسیده و روزانه به‌طور میانگین ۴۵۰ هزار ماسک در استان تولید و در اختیار بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز عرضه قرار می‌گیرد تا مردم به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

ایزدی افزود: ظرفیت تولید ماسک در این استان دو میلیون عدد است و در صورت نیاز این ظرفیت فعال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خاطرنشان کرد: همچنین تا پیش از شیوع ویروس کرونا، هیچ واحد تولید محلول ضدعفونی وجود نداشت، در حالی که اکنون ۱۸ واحد در استان به تولید این محصول می‌پردازند.

وی همچنین به نظارت بر تولید و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌های به عمل آمده از مراکز صنفی عرضه کننده ماسک، ۱۲ واحد متخلف با تخلف گران‌فروشی شناسایی و پرونده آن‌ها به ارزش ریالی ۴۸ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از مردم استان فارس خواست: در صورت مشاهده تخلف در عرضه محصولات بهداشتی و تخلفات صنفی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان اطلاع دهند تا در دستور کار بازرسان قرار گیرد.

انتهای پیام/ س/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول