اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشریح جزئیات ارتقای تقسیماتی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس گفت: در نشست دو نفر از نمایندگان شیراز با حضور وزیر کشور و معاونین سیاسی و پارلمانی وزارت کشور، مسائل و موضوعات کلی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان مطرح شد که ارتقای تقسیماتی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان یکی از این موارد بود.

تشریح جزئیات ارتقای تقسیماتی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

سرویس سیاسی خبرگزاری فارس؛ شیراز | جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، معاونین سیاسی و پارلمانی وزارت کشور و جعفر قادری و ابراهیم عزیزی از اعضای مجمع نمایندگان نمایندگان شیراز برگزار شد.

جعفر قادری، رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این نشست مسائل و موضوعات کلی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان مطرح شد که ارتقای تقسیماتی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان یکی از این موارد بود.

نمایندگان شیراز پیگیر ارتقای دهستان سیاخ دارنگون هستند

وی افزود: نمایندگان شیراز پیگیر هستند که دهستان سیاخ دارنگون که تمام ویژگی‌ها و شرایط لازم برای ارتقا از دهستان به بخش را دارد سریع‌تر ارتقا یابد و به همین شکل در اولویت‌های بعدی ارتقاهای دیگری در سطح حوزه انتخابیه دنبال می‌شود. 

دهستان داریون یکی از مناطق مستعد ارتقای تقسیمات کشوری است

بنابه اظهارات رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس؛ دهستان داریون یکی از مناطق مستعد ارتقای تقسیمات کشوری است،  این دهستان نزدیک به ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به تعداد ۱۰-۱۵ هزار باغشهری که در آن منطقه وجود دارد و جمعیت سیالی که در آنجا هستند و معمولا از این باغشهرها استفاده می‌کنند، این دهستان استحقاق ارتقا به بخش را دارد و با این ظرفیت‌ها پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم مشکل داریون را حل کنیم.

قادری گفت: در ادامه پیگیری‌های قبلی که برای ارتقای تقسیماتی شهر صدرا داریم، این موضوع هم در جلسه موردبحث قرار گرفت.

برای حل مشکل صدرا یک طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری ارائه‌شده است

وی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه شهر صدرا روستای تحت پوشش و جمعیت روستایی ندارد و امکان شکل‌گیری دهستان و بخش برایش وجود ندارد ولی جمعیت آن بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر است، تصریح کرد: برای حل مشکل صدرا یک طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری از طرف اینجانب به مجلس ارائه‌شده است و در این موضوع دولت هم لایحه آورده است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در این موضوع با دولت هم‌نظر هستیم که شهرهایی که جمعیتی از یک حد معمول بیشتر دارند ولی دهستان ندارند بتوانند به بخش تبدیل شوند و شهرهایی که از یک حدنصاب بالاتری برخوردارند بدون داشتن بخش تبدیل به شهرستان شوند.

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس بیان داشت: با این ملاک و معیاری که مطرح کردیم و موردقبول وزارت کشور نیز است، پیگیر هستیم که صدرا بتواند به شهرستان تبدیل شود و زمینه برای استقرار نمایندگان دولت در صدرا فراهم شود و بسیاری از مشکلات مردم از طریق این ارتقای تقسیماتی قابل‌پیگیری هست.

چهارمین درخواست، ارتقای تقسیماتی بخش ارژن هست 

قادری در بخش دیگری از گفتگوی خود با «خبرگزاری فارس» به ارتقای تقسیماتی بخش ارژن اشاره و عنوان کرد: چهارمین درخواست، ارتقای تقسیماتی بخش ارژن هست و اعتقادمان بر این هست که جمعیت ارژن با جمعیت ساکن و جمعیت عشایری بالای ۵۰ هزار نفر است، پس شرایط لازم برای ارتقای تقسیماتی از بخش به شهرستان شدن را دارد.

 مردم کوهمره پیگیر ارتقای تقسیماتی هستند

وی با بیان اینکه مردم کوهمره نیز پیگیر ارتقای تقسیماتی هستند اما متاسفانه جمعیت لازم را برای ارتقای تقسیماتی به بخش را ندارند، ابراز امیدواری کرد که در فرصت‌های بعدی نیز بتوانیم آنجا را هم ارتقا بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: توقعات و انتظاراتی را هم مناطق دیگر دارند اما شرایط لازم را ندارند مگر اینکه اصلاحاتی در قانون تقسیمات کشوری صورت بگیرد.

نماینده حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در مجلس گفت: به دنبال درخواستی که از وزیر کشور و معاون سیاسی وی برای این ارتقاها داشتیم و همین‌طور دو جلسه‌ای که پیش‌ از این با مدیرکل تقسیمات کشوری و کارشناسان‌تان دفتر تقسیمات داشتیم، خوشبختانه کارشناسان تقسیمات کشوری به شیراز و استان سفر کرده‌اند و بررسی‌ها را انجام داده‌اند و زمینه برای برخی ارتقاها فراهم است.

امیدواریم حداقل از این چهار موضوع ارتقای تقسیماتی یک یا دو مورد آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی و یا دو تا از این‌ها یعنی ارتقای تقسیماتی سیاخ دارنگون و داریون انجام شود، امیدواریم در ادامه هم شاهد ارتقای تقسیماتی سایر مناطق باشیم.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول