اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کنترل رشد نامتعارف اجاره‌بهای مسکن در مرودشت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت دستور کنترل رشد غیرمنطقی و نامتعارف اجاره‌بهای مسکن در این شهرستان را صادر کرد.

کنترل رشد  نامتعارف اجاره‌بهای مسکن در مرودشت

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از مرودشت، حسن زارع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت با اشاره به رشد افسارگسیخته قیمت مسکن در این شهرستان اظهار کرد: پیرو مصوبات بیست و ششمین جلسه‌ ستاد ملی کرونا و در اجرای مواد ۹ و ۱۰ مصوبه مذکور و با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، تمام قراردادهای اجاره مربوط به املاک مسکونی استیجاری که تا تاریخ  هشتم تیرماه جاری هنوز تمدید نشده است در صورت عدم توافق بین طرفین و تمایل مستأجر تا سه ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به پایان شیوع کرونا و اتمام شرایط اضطراری تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر افزایش میزان اجاره‌بهاء یا مبلغ رهن برای شهر مرودشت تا ۱۵ درصد خواهد بود، ادامه داد: چنان چه مستأجر با افزایش مبلغ اجاره با نرخ‌های اعلام شده موافقت نکند، واحد قابل تخلیه است و چنان چه در قرارداد اجاره، مدت‌زمان بیشتری نسبت به این مصوبه برای انقضای قرارداد در نظر گرفته شود، بازه زمانی قرارداد معتبر است.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت اضافه کرد: ضمن نظارت مستمر بر اجرای مصوبات مذکور هرگونه تخلف، در اسرع وقت برای پیگیری قضایی به این مرجع اعلام می‌شود.

 زارع بیان کرد: هر گونه افزایش اجاره‌بهاء و رهن مازاد بر ۱۵ درصد تضمین‌ شده مصداق صریح و روشن تضییع حقوق عامه و از نظر قضایی قابل پیگیری است بنابراین در مورد افزایش بی‌رویه قیمت ملک و مسکن نیز برخی از اعضای صنف متبوع مرتکب تخلفاتی می‌شوند که لازم است نسبت به نظارت مستمر بر صنوف اقدام شود.

 وی خاطرنشان کرد: به زودی و با رصد عملکرد مشاوران املاک با هرگونه عملکرد ضعیف یا متخلفانه با قاطعیت و قانونی برخورد خواهد شد و هرگونه ترک فعل و عدم انجام وظایف نظارتی اشخاص مسؤول نیز مورد پیگیری و مواخذه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول