اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام خبر رهایی یک نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار گفت: حدود هفت سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان کوار در پی بروز اختلاف بین دو خانواده، درگیری و نزاع رخ داده و در این میان جوانی به قتل می رسد.

رهایی  یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان این خبر افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رای قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر شده و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اعضای شعبه 72 شورای حل اختلاف شیراز پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌ مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت وگو با خانواده‌ مقتول، موفق به اخذ رضایت جهت عدم اجرای حکم قصاص شده و در نهایت با پرداخت دیه از سوی محکوم، خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: خداوند در آیه 178 از سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات را ستوده و بر کسانی که در موضع قدرت و توان قرار دارند اما از حق خویش می گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می بندند آفرین می فرستد و آن را به عنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می دهد.

حجت الاسلام موسوی ضمن قدردانی از خانواده اولیاء دم اظهار داشت: در صورتی که قرار باشد تمام خطاکاران در هر وضعیتی که هستند مجازات شوند و هر کس آزار و اذیت دیگری را تلافی کند صحنه زندگی بشر به جهنم سوزانی از خشم، کینه و نفرت تبدیل خواهد شد و اینجاست که فضایل اخلاقی و عالی انسانی نقش پراهمیتی پیدا می کنند.

رئیس کل ادگستری استان فارس در پایان با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد گفت: تمام توان و ظرفیت مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده‌ها به کار گرفته ایم و این روند را در آینده نیز با قدرت و تلاش بیشتر ادامه می دهیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول