اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از برنامه‌‌ریزی فیزیکی احداث شهر‌بازی بزرگ شیراز تا فصل‌الخطاب وزارت کشور مبنی بر جذب نیرو در شهرداری

شهردار شیراز گفت: به دلیل مسائل و مشکلاتی که در ماجرای استخدام نیروهای شهرداری رخ داد، بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، منتفی و مقرر شد هرگونه جذب در شهرداری‌های سراسر کشور از طریق آزمون عمومی صورت گیرد.

از برنامه‌‌ریزی فیزیکی احداث شهر‌بازی بزرگ شیراز تا فصل‌الخطاب وزارت کشور مبنی بر جذب نیرو در شهرداری

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز | ۱۴۳مین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید رئیس شورا بر تهدید سلامتی شهروندان به‌وسیله آلاینده‌های کارخانه سیمان آغاز شد که بر اساس آن سازمان‌های صمت، محیط‌زیست و علوم پزشکی موظف شدند گزارش خود را به شورا ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر اساس پیگیری شهروندان مبنی بر جابجایی کارخانه سیمان شیراز به جهت ایجاد آلودگی و تهدید کردن سلامت مردم، بر این مهم تاکید کرد: اینکه در تعارض بین حقوق مسلم مردم ازجمله تامین سلامتی روحی و جسمی آن‌ها در مقابل تامین برخی منافع اقتصادی کدام را ترجیح دهیم، هیچ تردیدی در بین صاحب‌نظران وجود ندارد که اصل، همواره تامین جان و سلامتی جسمی و روحی مردم است.

عبدالرزاق موسوی با اشاره بر اینکه در اداره جامعه بحث مصلحت و نظم عمومی در کنار قانون یک حکم دارند و از اهمیت برابری برخوردارند، افزودد: یکی از مصادیق نظم و مصلحت عمومی همین بهداشت عمومی است که نمی‌توان به هیچ قیمتی از آن عبور و یا آن را با چیز دیگری معامله کرد.

تاکید بر ارائه گزارش سازمان‌های صمت، محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی به شورا درباره جابجایی کارخانه سیمان

وی با یادآوری اینکه دو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و همچنین شهرسازی و معماری شورا موضوع انتقال کارخانه سیمان را پیگیری کرده و خواهند کرد، افزود: با توجه به اینکه این موضوع یکی از مصادیق بارز بهداشت عمومی است و به استناد تکلیفی که بند ۱۸ ماده ۸۰ قانون بر عهده شوراها گذاشته، از رئیس کمیسیون سلامت درخواست دارم که گزارش این کمیسیون از وضعیت بهداشت عمومی را به شورا ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا از دستگاه‌ها و نهادهای متولی درخواست کرد که برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند و گزارش مربوط به این موضوع را به شورا ارائه کنند چراکه در غیر این صورت، شورا به وظیفه قانونی خود در این خصوص عمل خواهد کرد.

در ادامه این جلسه که دو طرح به کمیسیون‌های مربوط بازگردانده و یک طرح لغو شد، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ شیراز با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره موردبررسی قرار گرفت و بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت یک ماه موضوع ۵۰ هکتار دیگر را تعیین تکلیف کند.

در بخش دیگری از این جلسه، طبق معمول هر جلسه نامه ایراد بر مصوبه‌ای توسط فرمانداری بررسی شد‌.

بر این اساس که طبق نامه فرمانداری شیراز، مبنی بر ایراد به مصوبه ایجاد واحدهای تجاری بازارچه هنر با مال‌الاجاره ۵۰ درصد مبلغ اجاره بهاء کارشناسی برای مدت دو سال بررسی و مقرر شد شورای اسلامی شهر شیراز ظرف مدت دو هفته جلسه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری شیراز تشکیل داده و نسبت به رفع ابهام مصوبه مذکور اقدام کرده و پس از بررسی مجدد به صحن شورا ارجاع دهد.

در ادامه، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه «دستورالعمل تشویقی، نوسازی بافت‌های فرسوده» نیز به بحث و بررسی گذاشته شد که به تصویب اعضا رسید.

طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا پیرامون تهیه لایحه دستورالعمل حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات از دیگر دستورات جلسه شورا بود که با تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت دو هفته لایحه دستورالعمل حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات را تهیه و به شورا ارائه کند. در این میان اما

دیگر طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص طرح ارائه قابلیت‌های هوشمند سازی شهر برای بررسی دوباره به کمیسیون بازگشت.

لایحه‌ای از سوی شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مبلغ کل سرمایه‌گذاری پروژه مجتمع مسکونی تجاری گلستان نیز به صحن شورا آمد اما به دلیل مخالفت اثر اعضا رأی قانونی را کسب نکرد و بایگانی شد.

طرح کمیسیون نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز درباره بررسی مصوبات این کمیسیون دیگر دستور کار جلسه دیروز شورا بود که با کسب آراء لازم به تصویب رسید.

بر این اساس با تغییر نام پل طبیعت به نام پل زندگی، نام‌گذاری خیابان بی‌نام طلاییه به نام شهید «ابوالفضل اوجی»، نام‌گذاری کوچه شماره ۳ خیابان مریم در بلوار آزادگان به نام شهید «محمد وفادار»، نام‌گذاری کوچه شماره ۱۰ خیابان سلحشوران به آدرس بلوار تخت جمشید به نام شهید «مهدی نجفی» و نام‌گذاری کوچه ۴۷ بلوار استقلال به نام شهید «حجت‌الله خرم‌دشتی» موافقت شد.

همچنین با تغییر نام بلوار جمهوری واقع در گویم به نام شهیدان زمانی موافقت و مقرر شد تابلویی با تصاویر برادران شهید «اصغر و مهدی زمانی»، برادران شهید «رحیم و کریم زمانی»، برادران شهید «حمیدرضا و علیرضا زمانی سودرجانی» و برادران شهید «محمدرضا، علی‌رضا و احمدرضا زمانی» در این بلوار نصب شود.

تشکیل دبیرخانه «شیراز؛ شهر جهانی صنایع‌دستی» 

«ایجاد دبیرخانه شیراز؛ شهر جهانی صنایع‌دستی» نیز دستور کار پایانی این جلسه بود که به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد شهرداری شیراز نسبت به تدوین لایحه دستورالعمل تشکیل دبیرخانه «شیراز؛ شهر جهانی صنایع‌دستی» ظرف مدت بیست روز اقدام و نتیجه را به شورا ارسال کند و مصوبه فوق منوط به اینکه شهردار شیراز به‌عنوان دبیر با ابلاغ دو وزیر منصوب شود قطعی و لازم‌الاجرا خواهد بود.

بنابراین گزارش؛ شهردار شیراز نیز در این جلسه بر ماجرای استخدام نیروهای شهرداری اشاره کرد و از لغو بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری بر اساس بخشنامه دیوان عدالت اداری خبر داد.

حیدر اسکندرپور گفت: به دلیل مسائل و مشکلاتی که درباره این موضوع رخ داد بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، منتفی و مقرر شد هرگونه جذب در شهرداری‌های سراسر کشور از طریق آزمون عمومی صورت گیرد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول