اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من | تابستان‌های داغ فورگ و عطشی که پایان ندارد

تابستان های داغ فورگ، مشکل بی‌آبی را برای مردم طاقت‌فرسا کرده و با وجود بیماران کرونایی قرنطینه در منازل، امسال بی‌آبی نسبت به سالهای گذشته، باری مضاعف به مردم تحمیل نموده است.

فارس من | تابستان‌های داغ فورگ و عطشی که پایان ندارد

 سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس؛ داراب| بخش فورگ از توابع شهرستان داراب از گرمترین نقاط این شهرستان گرمسیری است که با وجود هوای طاقت‌فرسای در تابستان‌های خشک، این روزها با مشکل تامین آب مواجه است.

طی ۱۰ روز گذشته، پمپ آب شهر دوبرجی (مرکز بخش فورگ) سه بار دچار مشکل شده و به دلیل نوسان برق از کار افتاده است و از طریق تانکر سیار آبرسانی به این منطقه انجام می‌شود. همچنین بیش از نیمی از روستاهای فورگ نیز با بی‌آبی مواجه هستند.

تابستان‌های داغ فورگ، با وجود بی آبی و مشکل آبرسانی، گرمای هوا را در این منطقه دوچندان کرده و شرایط را برای مردم طاقت فرسا شده است

تابستان‌های داغ فورگ، با وجود بی‌آبی و مشکل آبرسانی، گرمای هوا را در این منطقه دوچندان کرده و شرایط را برای مردم طاقت فرسا شده است؛ این در حالی است که تعدادی از منازل مسکونی بیمار کرونایی در قرنطینه دارند و امسال بی‌آبی در فورگ نسبت به سال‌های گذشته، باری مضاعف به مردم تحمیل کرده است.

روز گذشته اعضای شورای شهر دوبرجی اقدام به ثبت مشکل تامین آب این منطقه در سامانه فارس من کرده و در این راستا، کمتر از یک شبانه‌روز حدود ۷۰ امضا جمع‌آوری شده است. خبرگزاری فارس بر حسب وظیفه ذاتی خود این موضوع را پیگیری کرده و امید است این وضعیت هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.

نوسان برق، آبرسانی به منطقه را دچار بحران کرده است

رئیس اداره امور آبفای شهرستان داراب به خبرنگار فارس می‌گوید: پمپ آب دوبرجی، طی روزهای اخیر مشکل پیدا کرده و سوخته بود علاوه بر آن کابل نیز فرسوده و نوسانات برق نیز در منطقه وجود دارد.

صادق جباری ادامه می‌دهد: از آنجا که در تهیه کابل، آیتم‌های بهداشتی و دوام لازم مورد نظر بود، خرید آن چند روز به طول انجامید و از کارخانه‌ای در زنجان خریداری شده است.

وی بیان می‌کند: از آنجا که کابل زمان زیادی در چاه می‌ماند و با توجه به گرمای شدید هوا، باید دوام و ماندگاری لازم را داشته باشد تا بهداشت عمومی و سلامت مردم به خطر نیفتد بنابراین برای اینکه کار با کیفیت انجام شود چند روز به تعویق افتاد چرا که کابل با مشخصات مورد نظر در دسترس نبود.

جباری با اشاره به اینکه پمپ نیز خریداری شده و امروز تجهیزات لازم در منطقه نصب می شود، می‌گوید: طی روزهای اخیر شش تانکر سیار آب در دوبرجی مستقر بود و اهالی منطقه به طور سیار آب دریافت کرنند.

روستای شاه ابوذکریا و تعداد دیگری از روستاهای فورگ نیز با مشکل کم‌آبی مواجه هستند اما نسبت به دوبرجی مشکل جزئی‌تر است چون تعداد چاه‌ها زیاد است مشکل آبرسانی در منطقه وجود دارد

وی با اشاره به وضعیت روستاهای فورگ، اظهار می‌کند: روستای شاه ابوذکریا و تعداد دیگری از روستاهای فورگ نیز با مشکل کم‌آبی مواجه هستند اما نسبت به دوبرجی مشکل جزئی‌تر است چون تعداد چاه‌ها زیاد است مشکل آبرسانی در منطقه وجود دارد.

به گزارش فارس؛ اهالی منطقه نگران مشکل نوسان برق هستند و با وجود تعویض تجهیرات احتمال تکرار این مشکل وجود دارد. همان طور که به تازگی نوسان برق موجب خرابی و از کار افتادن وسائل برقی در منازل مسکونی اهالی فورگ شده بود.

بنابراین علاوه بر حل معضل تامین آب، ورود به مشکل برق‌رسانی منطقه نیز عزمی جدی و جهادی می‌طلبد.

انتهای پیام/ س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول