اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نفوذی‌های اقتصادی در بزنگاه‌ها به دنبال ایجاد التهاب کاذب هستند

امام جمعه مرودشت گفت: نفوذی‌های اقتصادی در جایگاه‌ها و بزنگاه‌های مهم با ایجاد التهاب کاذب، گرانی‌های مصنوعی و نابسامانی بازار درصدد ایجاد نارضایتی عمومی از نظام و حاکمیت هستند.

نفوذی‌های اقتصادی در بزنگاه‌ها به دنبال ایجاد التهاب کاذب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام مهدی آقائی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به گرانی افسارگسیخته در سطح بازار که موجب نگرانی و اضطراب بسیاری از اقشار جامعه شده است، افزود: در زمینه گرانی‌های افسارگسیخته همچون بازار ارز، خودرو، طلا، مسکن و آسیب‌دیدگان کرونایی چند تحلیل وجود دارد.
 وی اضافه کرد: هر ساله در ماه اول سال شاهد گرانی‌هایی در زمینه کالاهای خدماتی نظیر آب، برق، گاز، حمل‌ونقل و کالاهای اساسی هستیم که امسال با توجه به تلاقی این موضوع با ویروس کرونا با تاخیر شروع شده است.
 امام جمعه مرودشت تبعات ناشی از تحریم‌های ظالمانه بر بسیاری از نهادهای دامی را باعث افزایش قیمت لبنیات و آسیبهای ناشی از ویروس کرونا در زمینه حمل و نقل کالاهای اساسی که توزیع آنان  را با مشکل مواجهه ساخته همچنین وجود مافیای اقتصادی ارز ، طلا ، مسکن و خودرو را از دیگر موارد گرانی‌های افسارگسیخته در سطح جامعه قلمداد نمود.
وی عدم وجود یک نظارت هوشمند، کارآمد و مستقر در دستگاه‌های مختلف را باعث سوءاستفاده فرصت‌طلبان در این گونه شرایط و رسوخ آنان در مناصب مهم برشمرد و افزود: نفوذی‌های اقتصادی در جایگاه ها و بزنگاه های مهم با ایجاد التهاب کاذب، گرانی‌های مصنوعی و نابسامانی بازار درصدد ایجاد و تقویت نارضایتی عمومی مردمی از نظام و حاکمیت هستند تا مردم را نظام دلسرد نموده و آنان را به کف خیابان ها بکشاندند.
آقایی تصریح کرد: قدرت نفوذی‌های عرصه اقتصاد که به عنوان پیشقراولان و افراد پیاده نظام دشمن محسوب می شوند چنان زیاد است که در برخی عرصه های سیاستگذاری بر تصمیمات مسئولان نظام خواسته یا ناخواسته تاثیرگذار هستند و برای دلخوشی استکبار فشار زیادی بر سفره مردم وارد می کنند.
خطیب جمعه مرودشت فقدان هماهنگی لازم بین دستگاهی و وزارتخانه های مختلف از جمله  وزرات صمت و جهادکشاورزی را درخصوص نحوه نظارت، قیمت‌گذاری، توزیع مواد لبنی، میوه، غلات و بازارهای کالای کشاورزی و دامداری را از دیگر دلایل گرانی‌های افسارگسیخته عنوان نمود.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع تمدید طرح تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی توسط آمریکا اشاره نمود و افزود: امروزه شاهد هستیم که آمریکا به عنوان بزرگترین نقض کننده قوانین مربوط به برجام به دنبال  تمدید اجرای طرح تحریم تسلیحاتی نظام جهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: متاسفانه آژانس بین‌المللی نیز در این زمینه تغییر رویه داده و ضمن همکاری با آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد فشار حداکثری و از بین بردن قدرت تسلیحاتی جمهوری اسلامی است.
امام جمعه مرودشت با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غربی‌ها گفت: حقوق بشری که سردمداران آمریکایی از آن دم می‌زنند، تنها یک بلوف سیاسی و فریب بزرگ است.
امام جمعه مرودشت گفت : پرونده جنایات آمریکا در همه جای جهان گسترده است و از زمانی که آمریکا خود را شناخته ملت‌های مظلوم را استثمار کرده است.
آقائی اذعان داشت: امروزه درون کشور آمریکا موارد متعدد ضدحقوق بشری را شاهد هستیم و این خود بزرگترین طبل رسوایی برای نهادهای حمایت از حقوق بشر است زیرا هر گوشه از اقصی نقاط دنیا را مشاهده می کنیم دست آمریکا و استکبار به جرم و جنایت آلوده است و آنان یا سکوت کرده یا همواره از این روند حمایت می کنند.

وی در ادامه به موج دوم ویروس کرونا در سطح کشور استان فارس اشاره نمود و افزود: مردم استان فارس و شهرستان مرودشت همکاری همه جانبه و مطلوبی در موج اول ویروس کرونا با نهادهای مربوطه داشتند اما متاسفانه با بازگشایی اماکن عمومی و بازار یک عده تصور کردند که این ویروس از بین رفته است و رعایت نکات بهداشتی را رها کردند در حدی که این استان و شهرستان در آستانه وضعیت مجدد قرمز قرار گرفته است.
آقائی با اشاره به دستورالعمل اخیر ستاد پیشگیری از کرونا در سطح شهرستان مرودشت مبنی بر فعالیت تالارهای عروسی با ظرفیت یک سوم و لغو برنامه‌های مداحی در گلزار شهدای مرودشت را دوسویه قلمداد نکرد و از متولیان امر تقاضا داشت که در این زمینه بازنگری نمایند.
 امام جمعه مرودشت با بیان اینکه کانون مداحان شهرستان مرودشت به عنوان یکی از اصناف پرافتخار شهرستان که همواره در تمام برنامه‌های فرهنگی ومذهبی پیشتاز بوده و مردم در مراسم معنوی از نوای گرم آنان استفاده می کنند، بیان کرد : مداحان و ذاکران اهل بیت با توجه به دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا و به عنوان مبلغان دینی خود در مراسم فرهنگی، مذهبی و تشییع جنازه‌ها تذکرهای لازم را به صاحبان عزا و بستگان آنان بدهند تا خدای نکرده زمینه پیشگری از این بیماری بیشتر و گسترده تر نشود.
وی همچنین لحن بیان شده در فضای مجازی در خصوص این قشر فرهیخته را مناسب قلمداد نکرد وآن را نیاز به اصلاحیه دانست.
خطیب جمعه مرودشت از مسئولان دولتی و متولیان فرهنگی شهرستان تقاضا داشت که همچون مابقی صنف های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا ، صنف کانون مداحان آسیب دیده در این زمینه را نیز مورد حمایت خود قرار دهندتا بتوانند مشمول دریافت تسهیلات موردنظر شوند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول