اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تراژدی تلخ آتش‌سوزی‌ مراتع در فارس به سریالی دنباله‌دار تبدیل شده است

آتش‌سوزی‌های فصل گرم خسارت‌های زیادی به جنگل‌ها و مراتع و حیات وحش فارس وارد کرده و این تراژدی تلخ به سریالی دنباله‌دار تبدیل شده است.

تراژدی تلخ آتش‌سوزی‌ مراتع در فارس به سریالی دنباله‌دار تبدیل شده است

فاطمه خسروپور/ خبرگزاری فارس/ شیراز؛ متاسفانه شاهد این هستیم که بخش قابل ملاحظه‌ای از جنگل‌ها و پوشش گیاهی استان فارس طعمه حریق می‌شوند که به دلیل نبود امکانات مناسب و جزیره‌ای عمل کردن مسوولان شاهد نابودی سرمایه‌‌های طبیعی و تراژدی تلخی هستیم که بارها تکرار می‌شود.

آتش‌سوزی‌های سریالی در حالی مراتع و جنگل‌ها را از بین می‌برد که معمولا با وسایل ابتدایی به مقابله با چنین بحران‌هایی می‌رویم. آتش مراتع فارس را تبدیل به خاکستر می‌کند و مردم و کشاورزان روزهای غم‌انگیزی را سپری می‌کنند و شاهد سوخته شدن یک عمر تلاش و زحمتشان هستند اما کاری از دستشان بر نمی‌آید. 

سریال این تراژدی تلخ همچنان ادامه دارد و دلایل اصلی این آتش‌سوزی‌ها هنوز در ابهام قرار دارد.

هرچند نمی‌توان بر اساس آمار دقیقی گفت که پشت پرده این سریال تلخ چیست و این اتفاقات را محصول چه چیزی دانست؛ اما علاوه بر بررسی کارشناسی این موضوع که چه اتفاقاتی در پشت این قضیه وجود دارد باید جواب افکار عمومی داده شود؛ چرا که تکرار این آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلف فارس باعث شده تا افکار عمومی نسبت به آینده مراتع سبز استان بیش از پیش نگران شوند، موضوعی که  بارها اتفاق  داده و عامل انسانی، دلیل غالب این تراژدی اعلام شده است.

هرچند باید از اظهارنظر شتاب‌زده و غیرکارشناسی دوری کرد و مقامات انتظامی و قضایی بر حسب وظیفه ذاتی خود علت و ابعاد این آتش‌سوزی‌ها را نیز بررسی کنند؛ اما همچنان آتش در فارس می‌تازد و بسیاری از مراتع سبز مناطق فارس را طعمه خود قرار می دهد و این سوال پیش می‌آید که آیا این آتش‌سوزی‌ها عمدی است؟

بنابراین گزارش؛ امروز نیز آتش‌ به جان مراتع و ارتفاعات منطقه میانجنگل شهرستان فسا افتاده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول