اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استفاده از ماسک در هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، در شیراز اجباری شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد و گفت: در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است .

استفاده از ماسک در هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، در شیراز اجباری شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازعبدالرسول همتی اظهار داشت:از هزار و ۳۴۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ در سطح استان، ۵۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

وی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۱۱۰ نفر است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اعلام شهرداری شیراز مبنی بر آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس از، دهم خرداد، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران، کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ به شمار می رود، بنابراین مردم بدون ماسک نمی توانند از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف بوده و برابر قانون از فعالیت آنان جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، مکان هایی در پایانه ها برای مسافران در خصوص خرید ماسک قبل از سوار شدن در اتوبوس و مترو راه اندازی شده است.

 همتی توصیه کرد: بررسی ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول