اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گزارش گرانی کالا در شهرستان لامرد/ لامردی ها گرانفروشی را به تعزیرات اعلام کنند

این روزها که بیشتر مردم مرتب آخرین اخبار وضعیت ویروس منحوس کرونا را دنبال می کنند، در آن سو اتفاقاتی همچون گرانی کالاها و مواد غذایی به چشم می خورد.

گزارش گرانی کالا در شهرستان لامرد/ لامردی ها گرانفروشی را به تعزیرات اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، باوجود تحریم های شدیدی که کشورعزیزمان سالها در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است اما در شرایط بحرانی کنونی به هیچ عنوان این تحریم ها باعث کاهش مقابله و مبارزه با میهمان ناخوانده ویروس منحوس کرونا در کشورمان نشده است.

این روزها که بیشتر مردم مرتب آخرین اخبار وضعیت ویروس منحوس کرونا را دنبال می کنند، در آن سو اتفاقاتی همچون گرانی کالاها و مواد غذایی به چشم میخورد و این توقع وجود داشته است که دولت مانع پیشروی بیشتر این گرانی ها شوند که تاکنون اقدامات قابل توجه ای انجام نگرفته است و قیمت ها پلکانی در حال افزایش است.

از بازار خودرو؛ سکه و ارز که بیشتر مردم از آن اطلاع دقیق دارند، تا افزایش چشم گیر لبنیات آن هم در فصل تابستان که مصرف لبنیات از جمله ماست و دوغ در میان مناطق گرمسیر از جمله شهرستان های لامرد و مُهر بالا است.

قیمت هر برنج 10 کیلویی هندی در بازار زیر 100 هزار تومان نیست و حبوبات نیز مانند عدس از 7 هزار تومان به 22 هزار تومان رسید؛ نخود نیز 14 هزار تومان شد و گندم نیز فعلا در کیلویی 6 هزار تومان به فروش می رسد.

ازهر کیلو مرغ گرم نیز خبر می رسد در آخرین قیمت 12 هزار و 600 تومان به فروش رسیده است و در حال عرض اندام برای افزایش قیمت است.

همچنین  در بازار قیمت کالاها و مواد غذایی خارجی نیز با افزایش قیمت 3 برابری با توجه به توقف لنج ها در پی وقوع ویروس کرونا همراه بوده است.

بررسی های خبرنگار فارس نشان می دهد قیمت لوازم خانگی ایرانی نیز با افزایش 30 تا 40 درصدی همراه خواهد بود.

هرچند توزیع دومرحله برنج، شکر و گوشت قرمز در قالب طرح تنظیم بازار در سطح شهرستان لامرد انجام شد اما نشان می دهد چندان تاثیری در روند کاهش قیمت ها نداشته است.

از سوی دیگر به هر اندازه نیزکه بازرسی ها در سطح بازار افزایش یابد، بازهم فایده چندانی ندارد و باید جلوی گرانی کالاها از درب کارخانه ها توسط وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی گرفته شود.

 رئیس اداره صمت شهرستان لامرد در گفت وگو با خبرنگار فارس در لامرد گفت: طی دو مرحله 98 تن برنج طرح  تنظیم بازار با قیمت 80 هزار تومان در سطح شهرستان لامرد توزیع شد.

عباس رفیعیان افزود: 65 تن شکر با قیمت 4 هزار و 700 تومان و 2 تن گوشت قرمز با قیمت 42 هزار تومان نیز طی دو مرحله در راستای طرح تنظیم بازار در شهرستان لامرد توزیع شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت مرتب انجام می شودگفت: علاوه برآن گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اماکن نیروی انتظامی در سطح بازار شهرستان لامرد انجام می شود.

رفیعیان خاطرنشان کرد: تلفن 124 آماده پاسخگویی و ثبت تخلفات گران فروشی بازار شهرستان لامرد از سوی شهروندان عزیز می باشد.

انتهای پیام/76013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول