اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

70 درصد مبتلایان به کرونا در استان فارس از شیراز هستند/ مقررات سخت‌گیرانه‌ اعمال می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه تاکنون ابتلای 104 نفر به بیماری کرونا در فارس تایید شده است، گفت: 70 درصد این بیماران از شیراز بوده‌اند و این امر با توجه به شلوغی شیراز، نگران کننده است و به زودی مقررات سخت‌گیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

70 درصد مبتلایان به کرونا در استان فارس از شیراز هستند/ مقررات سخت‌گیرانه‌ اعمال می‌شود

عبدالرسول همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز، با بیان اینکه از بین یک هزار فرد مورد آزمایش در سطح استان فارس، تست کرونای 104 نفر تاکنون مثبت بوده است، اظهار داشت: تمام نمونه‌های شهرستان‌ها به آزمایشگاه مستقر در شیراز ارسال می‌شود و روزانه 80 تست مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تعداد کیت تاکنون مشکلی نداشتیم و به اندازه نیاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این درصدها با توجه به وجود تعدادی زیادی اماکن پرتردد و گردشگری، پاساژها و مراکز خرید و غیره در شهر شیراز نگران‌کننده است، افزود: در روزهای آینده مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای قرنطینه در نظر خواهیم گرفت و این موضوع فردا شب در شورای تامین استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همتی یادآور شد: بیشتر تأکید ما بر روی مسئله در خانه ماندن مردم است، چرا که نمی‌شود کسب و کار را تعطیل کرد اما در صورت نیاز، مقرراتی برای تعطیلی بازار، مراکز خرید و منع عبور و مرور در شیراز و شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سایت‌های خودآزمایی هیچ اعتباری ندارند، گفت: فقط افراد دارای علائم به درمانگاه‌ها مراجعه کنند، در شهرستان‌ها امکانات بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد و فقط در صورت شرایط حاد، بیمار به بیمارستان علی اصغر (ع) انتقال داده می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه شیوع این بیماری در فارس تاحدودی کنترل شده است اما اگر در روزهای آینده از خانه بیرون بیایند و یا به عیددیدنی بروند شرایط سخت و نگران‌کننده خواهد شد، بنابراین مردم تا کنترل کامل بیماری در منازل بمانند.

انتهای پیام/9810013/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول