اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فنی و حرفه‌ای فیروزآباد تولیدکننده ۲۷۰۰پنل برق خورشیدی

طرح استفاده از پنل های خورشیدی در مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد به‌عنوان نخستین دستگاه اداری این شهرستان با خروجی 2700 وات انرژی برق خورشیدی دردهه فجر افتتاح می‌شود.

فنی و حرفه‌ای فیروزآباد تولیدکننده ۲۷۰۰پنل برق خورشیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی، در مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد با خروجی 2700 وات انرژی برق و بااعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این پنل‌های خورشیدی علاوه بر تولید برق در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مرکز نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ازفیروزآباد، اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت صرفه‌جویی در منابع انرژی، در این زمینه تلاش جدی باید صورت گیرد که مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد به‌عنوان نخستین اداره طرح تولد برق از انرژی خورشیدی را دنبال کند.

غلامرضا محمدی فرد بابیان اینکه استان فارس به‌ویژه شهرستان  فیروزآباد در بهترین منطقه جغرافیایی ازنظر تولید انرژی برق از طریق پنل خورشیدی قرار دارد اظهار داشت: از همشهریان خواست در این مهم مشارکت کنند و با نصب پنل خورشیدی در منازل خود به صرفه‌جویی در مصرف برق همراهی کنند.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این پروژه قالب شدن بر تحریم و کاهش هزینه‌ها است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد اضافه کرد: از عمده مزایای این پروژه و روی آوردن به تولید و استفاده از تأمین برق خورشیدی این است که نیاز به تعمیر نبوده و بی‌صدا بودن آن و از سوی دیگر چون انرژی آن خورشید و رایگان بوده هیچ سوخت و سازی صورت نمی‌گیرد و آلایندگی در بر ندارد.

وی بیان داشت: تمام بخش اجرای این پروژه اعم از عمرانی، مالی و مهندسی برق از پتانسیل های علمی مرکز فنی و حرفه‌ای فیروزآباد بکار گرفته شده است.

انتهای پیام/۹۸۳۱۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول