اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

میراث فرهنگی استان فارس هیچ برنامه‌ای برای گردشگران چینی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ورود گردشگران چینی به دلیل شیوع بیماری کرونا بحث ملی دارد و میراث فرهنگی استان فارس هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند برای ورود گردشگران این کشور داشته باشد.

میراث فرهنگی استان فارس هیچ برنامه‌ای برای گردشگران چینی ندارد

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شیراز، اظهار داشت: باید معاون اول رئیس جمهور برای پرواز گردشگران چینی به ایران تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: تا سه ماه گذشته بازدید گردشگران چینی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان فارس در رتبه پنجم قرار داشت، اما لغو رویداد گردشگران چینی در ماه‌های اخیر، باعث شد که در دو ماه گذشته گردشگران چینی به رتبه نخست گردشگران خارجی در استان فارس تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری 309 هزار و 474 گردشگر خارجی و 3 میلیون و 714 هزار و 949 گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و فرهنگی در استان فارس بازدید کردند.

امیری عنوان کرد: بازدید گردشگران خارجی از مجموعه میراث فرهنگی استان فارس در مقایسه با سال گذشته 10 در صد افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده حدود ۱۳۰ میلیون نفر از مردم چین در سال به سفر توریستی در نقاط مختلف جهان می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: برای عید نوروز در مجموعه گردشگری استان فارس اقدامات خوب و مورد پسندی انجام شده است که از مجموعه آنها می‌توان به سنگ فرش کردن ورودی مجموعه پاسارگاد، نورپردازی در مجموعه‌های تخت جمشید، حافظیه و آرامگاه سعدی و راه‌اندازی قطار دیزلی برای جابه‌جایی گردشگران در استان فارس اشاره کرد.

امیری بیان کرد: 116 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس وجود دارد و 10 اقامتگاه دیگر در دهه فجر افتتاح می‌شود، در تلاشیم این اقامتگاه‌ها را در استان فارس به 135 اقامتگاه برسانیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم هرچه زودتر بیماری کرونا کنترل شود تا دوباره شاهد حضور گردشگران چینی به ایران و استان فارس باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول