اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تحصیل 11 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حدود 11 هزاردانش آموز در مدارس استثنایی استان فارس مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 11 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی عسکر نجفی ظهرامروز در نشست مدیران مدارس استثنایی استان فارس اظهار داشت:  11 هزار دانش آموز استثنایی در استان فارس مشغول به تحصیل بوده که بیش از 5 هزار و 300 نفر در مدارس با نیاز‌های ویژه و ما بقی به گونه تلفیقی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس 161 مدرسه استثنایی فعال وجود دارد که بیشتر دانش آموزان این مدارس از معلولیت‌ رنج می‌برند، افزود: آموزش و پرورش باید به طور ویژه درصدد رفع نیاز‌ این دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: موفقیت‌های قابل توجهی در حوزه ورزش، آموزشی و علمی از افتخارات دانش آموزان مدارس استثنایی است.

 بیش از 80 دانش آموز اوتسیم در شیراز

نجفی با اشاره به اینکه در آینده اگر امکانات مناسبی برای دانش‌آموزان استثنایی فراهم شود با آرامش و امنیت بهتری تحصیل خواهند کرد، گفت:  بیش از 80 دانش آموز اوتسیم در شیراز وجود دارند که  نیاز به  احداث یک فضای آموزشی ویژه داشته که با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکل آنان برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مورد فعالیت‌های خدمات توانبخشی بیان داشت:  خدمات توانبخشی نیاز به وارد کردن تجهیزات بیشتر و نیروی انسانی متخصص در مدارس است و فعال کردن کلینیک ویژه ومنحصربفرد درشیراز با کمک خیران و نیز احداث فضا‌های آموزشی  در استان  از دیگر برنامه‌های خدماتی و آموزشی است.

نجفی اضافه کرد: اعتبارات مناسبی  از سوی دولت برای تامین سرویس مدارس استثنایی درنظرگرفته شده اما کافی نیست و نیاز به کمک  خیران بیش از گذشته وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول