اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی در فارس

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان فارس از مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور مرودشت و گلخانه سبزی و صیفی پاسارگاد بازدید و در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای بوانات، مجتمع گلخانه سازان نگین صادرات، احداث کارخانه کشت و صنعت صبح امید زاگرس اقلید شرکت کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه صبح امروز از کشتارگاه مرغ سالیذ در شهرستان مرودشت بازدید کردند.

مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور سالیذ مرغ با مساحت کل ۱۱۵ هزار متر مربع با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز جهان است.

وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از گلخانه‌ای واقع در روستای رحمت آباد کمین از توابع شهرستان پاسارگاد بازدید کرد.

این گلخانه با مساحت کل ۲۸/۳ هکتار و سطح مفید ۱۳/۳ هکتار گلخانه سبزی و صیفی و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و که موجب اشتغالزایی ۱۳۰ نفر در روستای رحمت آباد کمین از توابع شهرستان پاسارگاد فعالیت دارد.

محمود حجتی همچنین از مزرعه آقای علی معتضدیان در زمینه سبزی و صیفی و با روش آبیاری نواری در روستای گودحسن واقع شده بازدید کرد.

این مزرعه دارای استخر ذخیره آب است که از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی فارس در اجرای آبیاری تحت فشار تامین شده است.

در ادامه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه کلنگ مجتمع گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس به زمین خورد.

این مجتمع گلخانه‌ای با مساحت ۵ هکتار گلخانه در شهرستان بوانات واقع شده است. فعالیت این گلخانه با تسهیلات مصوب ۱۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰ نفر است.

گفتنی است با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه کلنگ احداث کارخانه کشت و صنعت صبح امید زاگرس به زمین خورد.

شرکت کشت و صنعت صبح امید زاگرس در زمینه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت ۴۵ هزار تن در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در بخش خنجشت شهرستان اقلید واقع شده است.

میزان سرمایه گذاری کارخانه ۱۲۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، محمود حجتی و هیئت همراه در مراسمی از طرح مرتع‌داری چمن آب باریک بازدید کردند.

این طرح به مساحت ۲ هزار و ۳۳۱ هکتار و کشت گیاه دارویی شیرین بیان در سطح ۱۸۵ هکتار با اعتباری ۵۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اشتغال روستایی وعشایر و ۲۴۰ میلیون ریال یارانه کشت.

مزرعه تکثیر صنعتی شیرین بیان به مساحت ۲۰۰ هکتار با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در اقلید به بهره برداری رسید.

مزرعه تکثیر صنعتی شیرین بیان به صورت کاشت نشاء با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایر ساخته شده است.

در این مزرعه ۲۴ نفر بصورت مستقیم و ۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و مدیران ستادی و مدیران دستگاه‌ها، در این سفر وزیر را همراهی کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول