اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد

ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان ناشی از سیل شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری تشریح اقدامات دانشگاه در سیل اخیر شیراز و تعطیلات نوروز از معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مُعین استان خوزستان خبر داد.

ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان ناشی از سیل شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیش از ظهر امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونین وی در یک نشست خبری به تشریح اقدامات دانشگاه در سیل اخیر شیراز و تعطیلات نوروز پرداختند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز معین استان خوزستان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متأسفانه 156 نفر در سیل اخیر شیراز به ویژه محل دروازه قرآن مصدوم شدند که هم‌اکنون تعداد 5 نفر از آنان در مراکز درمانی تحت مراقب هستند، اظهار داشت: تمام هزینه‌های درمانی مصدومان ناشی از سیل به صورت رایگان انجام شد.

علی بهادر ادامه داد: در جریان سیل نیز 25 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خسارت وارد شد.

وی گفت: به دلیل بروز سیل در استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان مُعین این استان معرفی شد و مراکز درمانی فارس نیز آمادگی لازم برای درمان مصدومان استان خوزستان را دارد.

واکسیناسیون هزار نفر از پاکبانان فعال در سیل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یک هزار نفر از پاکبانان حاضر در سعدی به صورت رایگان واکسن هپاتیت دریافت کردند، اظهار داشت: هیچ‌گونه آلودگی آب بر اثر سیل نداشتیم البته برخی نقاط مثل سپیدان به دلیل ضعف زیرساخت‌های فاضلاب، آب شرب کدر شده بود که رفع شد.

عبدالرسول همتی ادامه داد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز فوت مادران پرخطر را نداشتیم زیرا پیش‌ازاین شناسایی شده و 73 مورد نیز به بیمارستان‌ها معرفی کرده بودیم تا مادری به دلیل عوارض بارداری فوت نکند.

وی افزود: در ایام نوروز 2 هزار و 700 نوزاد بدو تولد واکسینه شدند و 24 کیلوگرم مواد غذایی مسموم نیز معدوم شد.

سیل‌زدگان با ارائه شماره ملی دفترچه بیمه دریافت کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در سیل اخیر شیراز با مشکل کمبود دارو مواجه نشدیم، اظهار داشت: پیش از بروز سیل و به دلیل تحریم‌ها، برای 3 الی 4 ماه داروهای استراتژیک را ذخیره کرده بودیم و با بروز سیل نیز مشکلی در تأمین دارو نداشتیم.

محمد جواد خشنود ادامه داد: دفترچه‌های بیمه برخی سیل‌زدگان مفقود یا از بین رفته بود که اعلام کردیم با ارائه کارت ملی یا کد ملی به صورت رایگان مجدد دفترچه بیمه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 100 میلیون تومان داروی رایگان، شیر خشک و لوازم بهداشتی در اختیار سیل‌زدگان قرار داد، با دو داروخانه سعدی نیز هماهنگ شده بود که مراجعه‌کنندگان با نسخه پزشک‌های مشخص داروی رایگان دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی با دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان و اهواز پیگیر تأمین داروی آن‌ها بودیم که اعلام کردند کمبود دارویی ندارند.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز 270 مورد بازدید از داروخانه و صنف لوازم پزشکی، 89 مورد بازدید از داروخانه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، بازرسی از واحدهای تولیدی لوازم ‌آرایشی و آزمون 250 نمونه مواد غذایی و آرایشی انجام شد

کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته

مدیر اورژانس استان فارس با اشاره به مصدومیت 2 هزار و 863 نفر در ایام نوروز گفت: در تعطیلات نوروز امسال تعداد 17 هزار و 560 مأموریت توسط امدادگران اورژانس انجام شد.

محمدجواد مرادیان در خصوص سیل اخیر شیراز نیز ابراز داشت: در زمان وقوع سیل 34 آمبولانس از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز و 24 دستگاه دیگر نیز از سازمان‌های مختلف به کمک سیل‌زدگان آمدند.

وی ادامه داد: در دقایق اولیه که سیل از دروازه قرآن شروع شد، احتمال می‌دادیم که سیل به تمام شهر برسد برای همین 336 تخت بیمارستانی برای پذیرش مصدومان آماده شد که خوشبختانه به این میزان تخت نیازی نشد و فقط 26 مصدوم به وسیله اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شدند و 17 نفر نیز در صحنه مداوا شدند که مابقی مصدومان نیز جراحت جزئی داشته و خودشان به بیمارستان یا مراکز درمانی رفته بودند.

مدیر اورژانس فارس یادآور شد: در روز حادثه نیز در محل دروازه قرآن 2 کودک توسط اورژانس احیا و به حالت عادی بازگشتند.

مرادیان با بیان اینکه تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی که اورژانس آن‌ها را در صحنه تأیید کرد 17 نفر بودند، ادامه داد: میزان فوتی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: آمار نهایی فوتی‌های حوادث ترافیکی را باید پزشکی قانونی اعلام کند اما  تفسیر ما این است که حوادث ترافیکی و فوتی ناشی از آن کاهش پیدا کرده است.

مرادیان با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد 8 سورتی پرواز توسط بالگردهای اورژانس استان و انتقال 10 مصدوم به صورت امداد هوایی انجام شد، گفت: در این مدت 203 نفر نیز دچار گازگرفتگی بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن شدند که متأسفانه 8 تن جان خود را از دست دادند.

عملیاتی شدن سیستم الکترونیکی پرونده بیماران در استان فارس تا پایان خرداد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه در ایام نوروز ٤ هزار و ٢٤٠ بیمار اورژانسی که نیاز به حراجی داشتند در بیمارستان‌های استان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، ابراز داشت: امسال برای نخستین بار درمانگاه‌های امام رضا و مطهری روزانه اقدام به نوبت‌دهی بیماران کردند.

 عبدالخالق کشاورز ادامه داد: در ایام نوروز ١٦٧ هزار نفر به اورژانس مراجعه کردند که ٢١ هزار نفر از آن‌ها بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال هیچ مادر بارداری در استان فارس فوت نشده است.

کشاورز با اشاره به اینکه در ایام نوروز ١٩ مرکز بین‌راهی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شدند از عملیاتی شدن سیستم الکترونیکی پرونده بیماران در استان فارس تا پایان خرداد خبر داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول