تردد بیش از ۳۶ هزار نفر از مرز مهران
فرماندار مهران گفت: از ساعت صفر بامداد تا ساعت ۹ صبح امروز، ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از پایانه مرزی مهران تردد کردهاند که از این تعداد، ۳۴ هزار نفر ورودی ایرانی ثبت شده و ۱۵۱ دستگاه اتوبوس نیز عملیات انتقال زائران به نقاط مختلف کشور را انجام دادهاند.
حیدر نعمتی فرماندار مهران، صبح شنبه ۶ تیرماه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همزمان با افزایش موج بازگشت زائران عتبات عالیات پس از آئینهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روند تردد در پایانه مرزی مهران بهصورت روان و بدون وقفه در حال انجام است و دستگاههای خدماترسان، حملونقل، انتظامی و امدادی با آمادگی کامل در حال ارائه خدمات به زائران هستند.وی افزود: از ساعت صفر بامداد تا ساعت ۹ صبح امروز، ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از پایانه مرزی مهران تردد داشتهاند که از این تعداد، ۳۴ هزار نفر ورودی ایرانی ثبت شده است.فرماندار مهران ادامه داد: با توجه به افزایش حجم ورود زائران، تمامی بخشهای مستقر در پایانه مرزی مهران با هماهنگی کامل در حال خدماترسانی هستند و روند ورود، خروج و جابهجایی زائران با نظم مطلوب در حال انجام است.نعمتی خاطرنشان کرد: ناوگان حملونقل عمومی نیز بهصورت مستمر در پایانه مرزی فعالیت دارد و از ساعت صفر بامداد تا ساعت ۹ صبح، ۱۵۱ دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زائران به شهرهای مختلف کشور را بر عهده داشتهاند.وی تصریح کرد: اتوبوسها بهصورت منظم وارد پایانه مرزی میشوند و پس از تکمیل ظرفیت، زائران را به مقاصد مختلف منتقل میکنند و هیچ وقفهای در روند جابهجایی وجود ندارد.فرماندار مهران اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای انتقال زائران تا خروج آخرین نفر از پایانه مرزی مهران پیشبینی شده و دستگاههای اجرایی، راهداری، حملونقل، پلیس راه، هلالاحمر و سایر نهادهای خدماترسان با آمادگی کامل در محل حضور دارند.
وی بیان کرد: با برنامهریزی انجامشده، تلاش مجموعه ستاد اربعین و دستگاههای اجرایی بر این است که زائران در کوتاهترین زمان ممکن و با آرامش و ایمنی کامل از پایانه مرزی مهران به شهرهای مقصد اعزام شوند و روند خدماترسانی تا پایان بازگشت زائران بهصورت شبانهروزی ادامه خواهد داشت.#مهران #مرز_مهران #تردد_زائران #عتبات_عالیات #حمل_و_نقل #فرمانداری_مهراناخبار دست اول استان ایلام را اینجا بخوانید 09:30 - 6 تیر 1405