اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ارائه بسته جامع حمایتی بهزیستی چهارمحال و بختیاری برای کودکان کار

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این نهاد عوامل روی آوردن کودک به کار را شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام می‌کند، گفت: بهزیستی با راه‌اندازی یک مرکز، خدمات روان‌شناسی، مددکاری، پزشکی و مشاوره‌ای را به کودکان کار و خانواده آن‌ها ارائه می‌دهد.

ارائه بسته جامع حمایتی بهزیستی چهارمحال و بختیاری برای کودکان کار

علی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در آئین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی کار، سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه یک‌سری اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سال‌های قبل مراکز دولتی در استان وظیفه ساماندهی کودکان کار را بر عهده داشتند اما از سال ۹۲ مرکز آموزشی کودک و خانواده با رویکرد ارائه خدمات آموزشی به صورت روزانه به کودکان کار، فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

وی افزود: هدف این مرکز در زمان راه‌اندازی شناسایی و بازگشت به تحصیل کودکان کار بازمانده از تحصیل بود.

نصیری با بیان اینکه در ابتدا باید آسیب‌هایی که متوجه کودک و خانواده اوست شناسایی شود، اضافه کرد: این مرکز خدمات روان‌شناسی، مددکاری، پزشکی و مشاوره‌ای را به کودکان کار و خانواده آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین برای اوقات فراغت کودکان و جلوگیری از کار کودک، برای والدین و کودکان آموزش‌های مهارت‌های زندگی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهزیستی عوامل روی آوردن کودک به کار را شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام می‌کند.

وی گفت: به طور مثال ممکن است خانواده‌ای مشکلات درمانی داشته باشند که بهزیستی در این موارد کمک‌های درمانی به خانواده کودکان کار ارائه می‌دهد یا اگر سرپرست خانواده درگیر اعتیاد باشد اقدامات لازم را برای ترک اعتیاد سرپرست خانوار فراهم می‌کند.

نصیری گفت: اگر پدر مهارتی داشته باشد اما درآمدش کم باشد یا اصلا درآمدی نداشته باشد با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات سعی می‌کنیم موقعیت شغلی را برای وی ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر مادر توانایی کار داشته باشد برای وی تسهیلاتی را در نظر می‌گیریم و همچنین سعی می‌کنیم کمک‌های موردی را با توجه به نوع مشکل خانواده و کودک که باعث می‌شود کودک در سنین کم به سمت کار کشانده شود ارائه دهیم.

پایان پیام/ 68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول