اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت 14 هزار واحد مسکونی روستایی طی چهار سال در چهارمحال و بختیاری

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ باید ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان ساخته شود.

ساخت 14 هزار واحد مسکونی روستایی طی چهار سال در چهارمحال و بختیاری

مهدی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ باید ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان ساخته شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی این چهار سال سهمیه سالانه استان ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

وی افزود: تاکنون  ۵ هزار واحد مسکونی به منظور شروع عملیات اجرایی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند.

مرادی با اشاره به برنامه‌ریزی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی طی سال گذشته، اضافه کرد: تسهیلات ۳ هزار و ۱۵۰ واحد ابلاغ و متقاضیان به منظور عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی توضیح داد: نظر به اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد این واحدها به دلیل سرمای هوا و بارندگی پیشرفت فیزیکی چندانی ندارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با مساعد شدن شرایط جوی در روستاها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ساخت مسکن روستایی استان در سال ۱۴۰۲، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است، گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار سقف ریالی تسهیلات امسال ابلاغ می‌شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی چهارمحال و بختیاری عملا ساخت و ساز در این استان از آبان‌ماه تا اواسط فروردین‌ماه متوقف می‌شود.

پایان پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول