اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

127 دانش‌آموز چهارمحالی به مرحله دوم المپیاد علمی راه یافتند

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور، با شرکت ۱۲۷ دانش‌آموز از مدارس متوسطه دوم استان که از بین یک‌هزار و ۸۸۷ نفر شرکت‌کننده در مرحله اول به این مرحله راه یافتند، برگزار می‌شود.

127 دانش‌آموز چهارمحالی به مرحله دوم المپیاد علمی راه یافتند

شهاب جانباز امیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۲، با شرکت ۱۲۷ دانش‌آموز از مدارس متوسطه دوم استان که از بین یک‌هزار و ۸۸۷ نفر شرکت‌کننده در مرحله اول به این مرحله راه یافتند، برگزار می‌شود.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این المپیاد در ۱۴ رشته کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اخترفیزیک، سلول‌های بنیادی، فیزیک، سواد رسانه‌ای، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، ادبی، علوم فن‌آوری نانو و زیست‌شناسی برگزار می‌شود.

وی افزود: المپیاد از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۰ به مدت یک هفته در دبیرستان شهید باهنر ناحیه ۲ شهرکرد برگزار می‌شود.

جانباز امیرانی توضیح داد: شرکت‌کنندگان باید کارت ورود به جلسه عکس‌دار ممهور به مهر مدرسه مربوط به آزمون همان روز و شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته و نیم‌ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از لباس فرم برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون الزامیست، بیان کرد:  داوطلبان برای پاسخ به سوالات تستی گزینه مورد نظر را با استفاده از مداد مشکی نرم کاملا پر نمایند و  پاسخ سؤالات تشریحی را فقط با خودکار آبی یا مشکی بنویسید و هرگز استفاده از خودکار قرمز یا مداد استفاده نکنند.

جانباز امیرانی تصریح کرد: در المپیاد شیمی استفاده از جدول تناوبی عناصر ممنوع است، در المپیاد نجوم و اخترفیزیک جدول ثوابت ضمیمه دفترچه سوال است، لذا به همراه آوردن این جدول به جلسه آزمون ممنوع و همراه داشتن قیچی برای داوطلبان رشته سواد رسانه‌ای الزامیست.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول