اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بزرگترین خدمت‌ به خلق، یاری دین خداست

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از واجبات هیچ چیزی به اندازه خدمت به خلق با ارزش نیست، گفت: بزرگترین خدمت به خلق که شریف‌ترین و ماندگارترین نوع خدمت به بشر نیز به شمار می‌رود همان خدمت دینی و یاری دین خدا است.

بزرگترین خدمت‌ به خلق، یاری دین خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان با اشاره به اینکه در قرآن کریم همواره تعدادی به عنوان الگو و عبرت معرفی می‌شوند و تبعیت از الگوها و حذر از عبرت‌ها همواره مورد تاکید است، گفت: در آیات سوره صف، حواریون از رشدیافتگان مکتب حضرت عیسی(ع) هستند که در انجام دستورات الهی، تنها دین خدا را یاری می‌دهند و این همان آموزه‌ امام خمینی(ره) است که فرمودند؛ نه تو سرباز من هستی و نه من سرباز تو، بلکه همه ما سرباز ولی الله الاعظم هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از واجبات هیچ چیزی به اندازه خدمت به خلق با ارزش نیست و این موضوع در بیانات حضرات آیات مشکینی و فاضل نیز‌ مورد تاکید قرار گرفته است، توضیح داد: بزرگترین خدمت به خلق که شریف‌ترین و ماندگارترین نوع خدمت به بشر نیز به شمار می‌رود همان خدمت دینی و یاری دین خدا است که امید است همه افراد توفیق چنین خدمتی را داشته باشند.

وی در ادامه هدف کلی مجموعه تبلیغات را رویکرد عمومی تبلیغ دین دانست و افزود: در این رویکرد لازم است همه مردم دیانت را تبلیغ کنند و این امر صرفا به طلاب، متدینین و فعالان قرآنی محدود نشود.

طاهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مساله تبیین، تشریح کرد: این مهم باید همگانی شود و رویکرد تبلیغات در این موضوع نیز محدود به یک قشر و گروه نیست و توانمندسازی علاقه‌مندان و فعالان عرصه تبیین دین با گفتمان انقلاب اسلامی به طور جدی مورد توجه‌ است. 

وی از جمعیت بانوان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند به عنوان یک ظرفیت عظیم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد‌ و افزود:  فعالیت‌های مثبتی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بانوان در حال شکل‌گیری است و برای رفع نواقص از طرح آسیب‌های اجتماعی هم برنامه‌ریزی‌هایی‌ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به ابراز شرمندگی بزرگان علوم دینی نسبت به ادای حق قرآن کریم در پایان عمر خویش اشاره کرد و گفت: هر عملی که نسبت به قرآن کریم صورت گیرد دعوت به قرآن است و به همین منظور هم برنامه‌های احیا و ترویج فرهنگ قرآنی در مجموعه تبلیغات اسلامی با اولویت دنبال می‌شود. 

در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام اسماعیلی تقدیر و حجت‌الاسلام بامیری به عنوان مدیر جدید تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان معرفی شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام باقر بامیری مشغول به تحصیل در سال پنجم درس خارج فقه و اصول حضرت آیت‌الله عابدی (حفظه الله) و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه معارف قم است. 

 وی مسلط به زبان عربی و دارنده گواهینامه روش تدریس از دانشگاه معارف و مدرک سطح سه تبلیغ از دفتر تبلیغات اسلامی است. 

حجت‌الاسلام باقر بامیری سابقه تدریس در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر شهرستان نجف‌آباد، مسئولیت امور فرهنگی و احکام شرعی در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر(عج) نجف آباد، عضویت در انجمن علمی مدیریت فرهنگی دانشگاه معارف، کارشناس مسائل خانواده در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مسئولیت برگزاری دوره‌های تازه متزوجین در مرکز خدمات قم و رابط بین مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم و مشاور و امام جماعت مدرسه امام خامنه‌ای( حفظه الله) شهر قم و پژوهشگری در پژوهشگاه فقه را در کارنامه دارد. 

وی از مبلغان با سابقه در شهرهای مختلف کشور اصفهان، قم ، چهارمحال و بختیاری و روستای‌های مختلف و کشور عراق بوده است و در اردوهای جهادی مثل کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سیل‌ها و ساخت و ساز خانه برای نیازمندان در روستاها و آماده‌سازی و بسته‌بندی ماسک و ضدعفونی شهرها و روستاها در زمان کرونا و تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های نیمه شعبان، عید غدیر و ... در نقاط شهری و روستایی شهرستان لردگان حضور پررنگی داشته است. 

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول