اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود دندان‌پزشک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری/ 171 بیمار خاص بیمه شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز جراحی دندان سانترال در ابتدای سال آینده تاسیس می‌شود، گفت: ما در استان در ورودی و جذب دندان‌پزشک دچار مشکل هستیم و در حال حاضر هر دندان‌پزشکی مراجعه کند در اسرع وقت جذب می‌شود.

کمبود دندان‌پزشک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری/ 171 بیمار خاص بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله مختاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اوایل انقلاب استان چهارمحال و بختیاری تنها ۲ هزار و ۵۰۰ بیمه شده داشت اما در حال حاضر ۱۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش و با احتساب مستمری‌بگیران ۴۹۴ هزار نفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ مورد خدمت به صورت غیرحضوری از طریق پنجره واحد به مردم ارائه می‌شود و این نوع از خدمت‌رسانی ۸۵ میلیون مراجعه به مراکز را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر مدیریت تامین اجتماعی به استان ۵ مصوبه ساخت درمانگاه تایید و یک مورد کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: در سال جاری ۱۰۵ مورد میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه برای ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات برقرار شد.

۸۰۰۰ کارگر ساختمانی در صف بیمه

مختاری اظهار داشت: ۸ هزار کارگر ساختمانی در صف انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند و سازمان نیز باید بر اساس منابع مالی افراد را بیمه کند که در حال حاضر مصوبه‌ای در خصوص بیمه این کارگران تصویب شده که آیین‌نامه آن در حال تکمیل است و طی ماه‌های آینده ابلاغ می‌شود.

عبدالله مختاری مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری

مصطفی فلاحی نیز در این نشست با اشاره به اینکه ارائه نسخه الکترونیک با هدف ارائه درمان بهتر و بهینه‌تر در سطح کشور با پیشرفت خوبی روبه‌رو است، گفت: ۱۸ درصد مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت سرپایی درمان شدند و ۷ درصد بستری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تقاضای بسیار دارو در مهر و آبان‌ماه امسال، سازمان تامین اجتماعی با چالش‌هایی روبرو شد اما مفتخریم که حتی یک بیمار بستری با مشکل کمبود دارو یا عمل جراحی کنسل‌شده نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات به درمانگاه‌ها ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عمل‌های سرپایی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و ۲۵ درصد از جراحی‌های انجام شده در مراکز جراحی‌های بزرگ بوده است.

دندان‌پزشک‌ها فورا جذب می‌شوند

فلاحی بیان کرد: خدمات دندان‌پرشکی به جز عصب‌کشی تحت پوشش تامین اجتماعی است و در حال حاضر در مراکز درمانی کلینیک امام علی(ع) به صورت سرپایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز جراحی دندان سانترال در ابتدای سال آینده تاسیس می‌شود، ادامه داد: ما در چهارمحال و بختیاری در ورودی و جذب دندان‌پزشک دچار مشکل هستیم و در حال حاضر هر دندان‌پزشکی مراجعه کند در اسرع وقت جذب می‌شود.

فلاحی با اشاره به انجام خدمات روانشناسی رایگان در کلینیک امام علی(ع) تصریح کرد: امسال ۹۰ نیرو به پزشکان استان اضافه و ۱۷ پزشک متخصص جذب مراکز درمانی استان شده است.

وی گفت: یک دستگاه سی‌تی اسکن و یک دستگاه ام‌آرآی برای کلینیک امام علی و یک دستگاه اوپی‌جی و یک دستگاه سونوگرافی نیز برای درمانگاه شهرستان بروجن خریداری شده است.

۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است

فلاحی با اشاره به اینکه ۱۷۱ مبتلا به بیماری خاص شناسایی شدند و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این آمار بالاتر از نرم کشوری است، بیان کرد: در مراکز درمانی ۹۰ درصد خدمات ناباروری و هزینه داروها به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به طرح دارویار، توضیح داد: در این طرح با حذف ارز ترجیحی برای دارو قیمت آن به ارزش واقعی خود نزدیک شد و نیازی نیست شهروندان هزینه اضافی پرداخت کنند بلکه مازاد هزینه دارو بر عهده بیمه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول