اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در پی بارش های چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد؛ فروریختن دیواره پُل تاریخی زمانخان

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخشی از صخره‌های دیواره شمالی پُل تاریخی زمانخان سامان به دلیل بارش‌های زمستانی فروریخته است، گفت: هم‌اکنون در حال تهیه طرح توسط مشاورین ذیصلاح هستیم و بعد از تصویب در شورای فنی استان برای تایید نهایی به وزارتخانه ارسال می‌شود.

در پی بارش های چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد؛ فروریختن دیواره پُل تاریخی زمانخان

قدرت‌الله ولی‌زاده کاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه بخشی از صخره‌های دیواره شمالی پُل تاریخی زمانخان سامان به دلیل بارش‌های زمستانی فروریخته است، گفت: تاکنون جلسات مختلفی به منظور برنامه‌ریزی برای بازسازی این سازه تاریخی تشکیل شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون در حال تهیه طرح توسط مشاوران ذی‌صلاح هستیم و بعد از تصویب در شورای فنی استان برای تایید نهایی به وزارتخانه ارسال می‌شود.

وی افزود: بعد از تصویب طرح، به استناد مواد قانونی  برای اجرا به مالک و بهره‌بردار پل زمانخان ابلاغ خواهد شد.

ولی‌زاده در ادامه با اشاره به تعمیرات پل هوره، اضافه کرد: قرار بود از اعتبارات مدیریت بحران اعتباری برای انجام تعمیرات این پل در نظر گرفته شود.

وی توضیح داد: امسال در تمام بناهای تاریخی استان یک سری تعمیرات جزئی و اساسی انجام شده است به طور مثال ایزوگام قلعه چالشتر و قلعه شلمزار و قلعه دزک به ترتیب تعویض، مرمت و تعمیر شده است.

پایان پیان/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول