اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توجه ویژه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندسازی، بیمه و اختصاص سهمیه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، کمک به اشتغال خانگی، تخصیص اعتبار برای کلینیک‌های ناباروری، پوشش بیمه‌ای ناباروری و ... از جمله اقدامات انجام شده و درحال پیگیری حوزه‌ بانوان در استان است.

توجه ویژه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در دیدار با رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت انقلاب زمینه برای بانوان فراهم شده و توانایی‌های خود را شکوفا می‌کنند، قبل و بعد از انقلاب در این حوزه قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اهمیت کادرسازی در حوزه‌ بانوان و توانایی و اثرگذاری بیشتر بانوان در برخی عرصه‌ها اظهار داشت: در استان در مناصبی مانند معاون فرماندار، بخشدار و ... از بانوان استفاده شده و به ادارات نیز برای استفاده از بانوان تاکید شده‌ است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقداماتی که در استان در حوزه‌ بانوان انجام شده‌ است، تشریح کرد: برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در استان اقدام کرده‌ایم به وزارت کشور نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که به عنوان استان پایلوت این عرصه عمل کنیم.

حیدری ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار، اختصاص سهمیه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، کمک به اشتغال خانگی مانند صنایع دستی، راه‌اندازی چندین کارگاه‌، اعطای تسهیلات به این حوزه، در بحث جوانی جمعیت تخصیص اعتبار برای کلینیک‌های ناباروری، پوشش بیمه‌ای ناباروری و ... کارهای خوبی انجام شده و جلسات متعددی برگزار شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه بانوان ۵۰ درصد جمعیت و ظرفیت عظیمی هستند، بیان کرد: در شورای عالی سلامت برای بانوان نقش تعریف کرده‌ایم و آمادگی داریم طرح‌های اجتماعی پیشنهادی را در برنامه قرار داده و حمایت کنیم.

راه‌اندازی هفت کارگروه در حوزه‌ بانوان چهارمحال و بختیاری

زهرا حبیبی، مدیرکل امور بانوان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: در حوزه‌ زنان و خانواده هفت کارگروه را فعال کرده‌ایم که در فرمانداری‌ها نیز در حال فعال شدن است.

وی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده از وظایف مهم ماست، بیان کرد: کارگروه فرزندآوری و جمعیت، کسب و کار پایدار که جلسات آن با حضور استاندار برگزار شده‌ است، کارگروه عفاف و حجاب و... از جمله کارگروه‌های فعال هستند، در روستاها نیز با استفاده از ظرفیت و کمک گروه‌های جهادی کارگاه‌هایی برگزار می‌کنیم.

حبیبی در پایان عنوان کرد: مطالبه و انتظار ما از فراکسیون زنان مجلس این است که تلاش کنند در سطح ملی از ظرفیت زنان شایسته استفاده شود و از دولت مردمی انتظار است در انتصابات بیشتر به این مهم توجه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول