اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

علت وقفه در پرداخت وام‌ها چیست؟

نماینده بانک مرکزی در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بنیاد مسکن و یا دستگاه اجرایی شخص را برای دریافت وام مسکن به بانک معرفی کند علاوه بر ضرورت بانک برای پرداخت تسهیلات، دستگاه اجرایی نیز موظف به پیگیری وام اعلام شده است و عدم پرداخت آن جریمه دارد.

علت وقفه در پرداخت وام‌ها چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال گلایه شهروندان از پرداخت نشدن وام‌های ودیعه مسکن و فرزندآوری در بانک‌های استان مخصوصا در یکی از شعب بانک صادرات این موضوع را از سخنگوی چند شعبه بانک صادرات پیگیری کردیم.

روابط عمومی بانک صادرات در شعبه «فصیحی» گفت: هر روز ۱۵ الی ۱۶ وام تقسیم‌بندی شده با توجه به قالب‌های مختلف به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از مواقع ممکن است مشکلاتی برای سایت پیش بیاید و کد رهگیری از سمت مرکز برای کاربر بانک ارسال نشود که ۲ هفته گذشته این شعبه چنین مشکلی داشت و برای پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه شد اما در حال حاضر مشکلی نداریم و پرداخت تسهیلات طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

روابط عمومی بانک صادرات شعبه «کاشانی» نیز اظهار داشت: همه طرح‌های تسهیلاتی این شعبه تاکنون پرداخت شده و در حال حاضر کسی در انتظار دریافت وام از این شعبه نیست.

روابط عمومی بانک صادرات شعبه «امام رضا(ع)» که شهروندان از عدم پرداخت تسهیلات در این شعبه گلایه داشتند، گفت: ۲ ماهی است که سیستم بانکی دچار اختلال شده و کد رهگیری از مرکز دریافت نمی‌کنیم لذا تنها می‌توانیم وام‌هایی که با نامه ریاست جمهوری ابلاغ شده‌اند را پرداخت کنیم.

متاسفانه علی‌رغم مراجعات حضوری و یا تماس‌های تلفنی مکرر با متصدی حوزه یک و مدیر اعتبارات بانک صادرات چهارمحال و بختیاری موفق به گفت‌وگو با آنان نشدم لذا مشکل پرداخت وام‌های ابلاغ شده به استان را از نماینده بانک مرکزی در استان جویا شدم.

رشد ۲۰ درصدی منابع مالی از ابتدای سال

احمدرضا صباغی با بیان اینکه طبق آخرین آمار در مهرماه رشد منابع مالی از ابتدای سال ۲۰ درصد و مصارف ۳۵ تا ۳۶ درصد افزایش یافته است، گفت: با وجود افزایش ۲۰ درصدی منابع مالی، پرداخت وام به متقاضیان ۳۶ درصد افزایش یافته که این کسری منابع از بقیه استان‌ها و مرکز دریافت و در استان توزیع شده است.

نماینده بانک مرکزی در چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان به منابع مالی و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تسهیلات اضافه شده است.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات قابل قبول است اما عملکرد برخی از شعب بسته به منابعشان ضعیف است و باید سیاست‌های ابلاغی بودجه از مرکز را انجام دهند که اگر مصارف بیشتر از منابع باشد ناترازی در بانک به وجود می‌آید.

صباغی اظهار داشت: پرداخت وام‌های تبصره‌ای مانند وام ازدواج، فرزندآوری و اشتغال که در قانون بودجه لحاظ شده‌اند ضروری است که طبق برنامه‌ریزی با جذب منابع مالی بیشتر و محدود کردن سایر وام‌ها پرداخت می‌شود اما عدم پرداخت تسهیلات راه حل مناسبی برای این معضل نیست.

ناترازی‌ها عامل وقفه در پرداخت تسهیلات است

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: وام مسکن در قانون بودجه لحاظ شده است و بانک باید آن را پرداخت کند شاید زمان‌بر باشد اما این تکلیف برای بانک است و ناترازی‌ها باعث وقفه‌ای چند ماهه در پرداختی‌ها می‌شود.

وی در پاسخ به مطالبه مردم از این رسانه، افزود: اگر شخصی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک مراجعه کرده این نوع وام‌ها شخصی محسوب می‌شوند و در تکلیف قانونی بانک نیست پس بانک با توجه به منابع جاری اختیار دارد که وام را پرداخت کند و یا طرح‌های دیگر را در اولویت قرار دهد.

صباغی در پایان گفت: اگر بنیاد مسکن و یا دستگاه اجرایی شخص را برای دریافت وام مسکن به بانک معرفی کند علاوه بر ضرورت بانک برای پرداخت تسهیلات، دستگاه اجرایی نیز موظف به پیگیری وام اعلام شده است و عدم پرداخت آن جریمه دارد.

 پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول