اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۶ شرکت چهارمحال و بختیاری ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شدند

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ شرکت در بورس و فرابورس استان در فراخوان اول ملزم به عضویت و ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات خود شدند.

۶ شرکت چهارمحال و بختیاری ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شدند

حمیدرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از سال ۸۹ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با هدف ایجاد یک تحول بنیادین در نظام مالیاتی کشور، در راستای نهادینه کردن عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شد.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری افزود: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که در سال گذشته مصوب شد، کلیه اشخاص مشمول این قانون مکلف به عضویت و ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات خود شدند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم بر اجرای تدریجی قانون گرفت و ابتدا سعی بر فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم کرد.

 منتظری با بیان اینکه در گام نخست کلیه مودیان مالیاتی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی ظرف ۶ مرحله در یک سال و نیم شدند، افزود: اجرای این گام نیاز به فراخوان داشت که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اولین گروه فراخوان شده هستند.

وی با بیان اینکه گروه اول از ابتدای آبان ماه ملزم به اجرای قانون هستند، توضیح داد: ۶ شرکت در بورس و فرابورس استان در فراخوان اول مشمول اجرای قانون و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شدند.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه صورت حساب الکترونیکی ثبت شده در سامانه نیاز به ثبت مجدد خریدار و فروشنده در سامانه معاملات فصلی ندارد، گفت: صورتحساب الکترونیکی نوعی صورتحساب است که عملیات صدور آن توسط پایانه فروشگاهی انجام می‌شود و مودیان مالیاتی برای فروش کالا و ارائه خدمت ملزم به صدور و ارسال آن در سامانه مودیان هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول