اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

1042 مددجوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری حق پرستاری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک‌هزار و 42 مددجوی بهزیستی استان حق پرستاری دریافت می‌کنند، گفت: ماهیانه یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری به این مددجویان پرداخت می‌شود.

1042 مددجوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری حق پرستاری دریافت می‌کنند

علی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۲ مددجوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری حق پرستاری دریافت می‌کنند، گفت: ماهیانه یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری به این مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معاونت توانبخشی این نهاد در سه حیطه توانمندسازی، توان‌پزشکی و خدمات شبانه‌روزی و مراقبتی فعالیت دارد، ادامه داد: دفتر توانمندسازی به شناسایی معلولان می‌پردازد و به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند تا درصد و شدت معلولیت مشخص شود تا نسبت به آن خدمات دریافت کنند.

وی افزود: خدماتی چون مناسب‌سازی، پرداخت هزینه‌ ایاب و ذهاب، هزینه تحصیلی و کمک هزینه درمان، ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از جمله مهمترین خدمات این دفتر به مددجویان است.

نصیری اضافه کرد: ۱۰۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، تیم‌سیار و مراقبتی، کارگاه‌های حمایتی و حرفه‌آموزی در استان به مددجویان ارائه خدمات می‌کند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۷۱۲ مددجو در مراکز شبانه‌روزی استان نگهداری می‌شوند و خدمات پزشکی، روان‌شناسی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در مراکز روزانه مددجویان از ساعات اولیه صبح تا ظهر خدمات فرهنگی، آموزشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مددجویان امکان حضور در مراکز روزانه را ندارند از این رو تیم‌های سیار متشکل از پزشک، روان‌شناس، کاردرمان و ... در منازل این افراد حضور پیدا می‌کنند، افزود: برای این مددجویان یک پرستار از طرف بهزیستی یا یکی از اعضای خانواده به عنوان مراقب انتخاب می‌شود و حق پرستاری دریافت می‌کند.

نصیری توضیح داد: در قسمت توان‌پزشکی وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، تشک مواج، تخت، تجهیزات شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی و ... در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول